محروم ماندن زنان محجبه در آلمان از استخدام

یک تحقیق اجتماعی در آلمان نشان داد که به شکل تبعیض آمیزی زنان محجبه و مسلمان در آن کشور از دستیابی به فرصت های شغلی محروم می شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مشرق، این تحقیق  به منظور پی بردن به میزان تبعیض و اجحاف در موضوع پذیرش زنان دارای نام ترکی برای کار و اشتغال به ویژه در صورت داشتن حجاب انجام شد..
 
یک پژوهشگر دانشگاهی 1500 فهرست مشخصات شخصی را به شرکت های آلمانی فرستاد که در بخشی از آنها نام مریم اوزتورک و در بخش دیگر نام ساندرا پاور درج شده است .
 
نتیجه به دست آمده از این پژوهش نشان داد که در  18.8٪ از درخواست های کار از ساندرا پاور برای انجام مصاحبه کاری دعوت به عمل آمد در حالیکه دعوت نامه های ارسال شده برای مریم فقط 13.5٪ بود.
 
نکته جالب توجه اینکه در مواردی که درخواست کار با عکس محجبه مریم همراه شده بود، دعوت نامه های ارسال شده جهت انجام مصاحبه برای وی فقط  4.2٪ بود. https://acrepairdubai.ae/
 
مرکز علمی تحقیقات کار در شهر بن تحقیق یاد شده را که توسط دوریس محقق از دانشگاه لینز اتریش انجام شد، منتشر کرد.
 
نتایج به دست آمده از این تحقیق به ویژه با توجه به تلاش های بکار رفته کنونی در آلمان جهت ادغام مهاجران مسلمان در جامعه آلمان حائز اهمیت است.
 
بسیاری از مهاجران در آلمان پناهجویانی هستند که از کشورهای مسلمان مانند سوریه و عراق و افغانستان به آلمان آمده اند.
 
بیش از یک میلیون پناهجو در سال گذشته میلادی در میان واکنش خشونت آمیز گروه های ملی گرای راستگرای تندرو آلمان وارد این کشور شدند.
 
شایان ذکر است تقریبا سه میلیون ترک تبار هم اکنون در آلمان زندگی می کنند و اتباع ترک در این کشور بزرگ ترین اقلیت در جهان را تشکیل می دهند.
/انتهای متن/

درج نظر