مجوز حجاب برای زنان پلیس ترکیه

بر اساس حکمی که امروز در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد، برای نخستین بار به پلیس‌های زن اجازه داده شده از روسری و حجاب اسلامی به عنوان بخشی از یونیفرم خود استفاده کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از افکار نیوز، طبق این حکم، بانوانی که در اداره پلیس فعالیت می‌کنند می‌توانند زیر کلاه خود از روسری استفاده کنند مشروط بر اینکه روسری آنها «با یونیفرم‌شان همرنگ و فاقد نقش و نگار باشد.»

احکامی که در روزنامه رسمی به چاپ می‌رسند بلافاصله پس از انتشار قابل اجرا هستند.
حزب حاکم عدالت و توسعه مدت زیادی است برای حذف محدودیت‌ها در زمینه استفاده زنان از روسری در دولت سکولار این کشور تلاش کرده است.

ترکیه در سال 2010 ممنوعیت استفاده از پوشش اسلامی و حجاب در دانشگاه‌ها را لغو کرد.

مجوز استفاده از پوشش اسلامی برای دانش آموان دختر در موسسات دولتی و همچنین دبیرستان‌ها به ترتیب از سال‌های 2013 و 2014 صادر شد.

منتقدان رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه مدت مدیدی است که وی را به تضعیف ستون‌های سکولار ترکیه مدرن، که مصطفی کمال آتاتورک در زمان تشکیل جمهوری ترکیه در سال 1923 بنیان‌گذاری کرد، متهم کرده‌اند.

با این وجود رسانه‌های طرفدار دولت ترکیه می‌گویند چندین کشور غربی نیز به ماموران زن خود اجازه داده‌اند از حجاب و روسری استفاده کنند.

پلیس اسکاتلند ماه جاری میلادی به زنان اجازه داد که حین کار روسری به سر کنند. پلیس لندن یک دهه پیش چنین مجوزی را صادر کرده بود.

دولت کانادا به امید افزایش استخدام زنان مسلمان، هفته جاری میلادی اعلام کرد «پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا» به افسران زن اجازه می‌دهد تا از حجاب به عنوان بخشی از یونیفرم خود استفاده کنند.

/انتهای متن/

درج نظر