مادران شهدای حرم غذای محبوب فرزندانشان را می‌پزند

سری سوم مجموعه مستند «کدبانو» که ویژه رمضان می‌شود مهمان مادران شهدای مدافع حرم است تا آنها غذای محبوب فرزندان شهیدشان را بپزند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، هاشم تفکری بافقی تهیه کننده مجموعه مستند «کدبانو» که از ۱۸ خرداد روی آنتن شبکه افق رفته است درباره سری جدید این اثر به خبرنگار مهر گفت: در فصل سوم این مجموعه نگاهی داریم به خانواده شهدای مدافع حرم و بهانه مان برای این ورود پختن غذای مورد علاقه شهید توسط مادر است. ما ساعاتی را در کنار این عزیزان می نشینیم و لحظه ای که پدر برای خرید بیرون می رود مادر از خاطرات و ویژگی های شهید برایمان می گوید.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه زمان پخش برنامه قبل از اذان مغرب به پایان می رسد، افزود: مادر شهید مدافع حرم غذایی می پزد که همیشه پسرش دوست داشته و آن را برای سفره افطار آماده می کند. ما هر شب مهمان سفره یکی از این خانواده های گرانقدر هستیم که البته تعدادی از آنها خانواده جانبازان هستند و در برنامه خواهید دید که حکایت های جالبی دارند.

وی ادامه داد: این جانبازان کسانی بودند که بعد از نائل شدن به افتخار جانبازی همسرانشان از ایشان خاستگاری کرده اند. از دیگر سوژه های این برنامه خانواده های شهدای افغانستانی مدافع حرم هستند که ۱۰ قسمت از این برنامه به آنها اختصاص پیدا کرده است. دیدن این خانواده ها و شرایط شان زمان تولید در ما حس و حال عجیبی ایجاد کرد که فکر می کنم به بیننده هم منتقل شود.

بافقی درباره روند تولید این مجموعه بیان کرد: اگرچه تعداد این خانواده ها به تناسب شب های ماه مبارک رمضان کم نبود اما توانستیم در ۴۰ روز کل مجموعه را به تولید برسانیم و برای خودمان هم عجیب بود که همه چیز بدون دغدغه پیش رفت. ضمن اینکه فقط ۵ خانواده از تهران بودند و ما مهمان خانواده هایی از شهرهای شمالی کشور، پاکدشت، بروجرد، قم و … بودیم.

وی همچنین درباره عنوان این برنامه اظهار کرد: «کدبانو» در سه فصلی که تولید شد قصد نشان دادن دستپخت زنان خانواده شهید را نداشت. اتفاقا در خلال برنامه با شنیدن صحبت های این عزیزان قصد داشتیم به مخاطب بگوییم که کدبانوگری فقط به داشتن دستپخت خوب نیست بلکه صبوری، درایت، تربیت فرزندان صالح و سایر جنبه های مثبت یک بانو است که او را کدبانو می کند.

این تهیه کننده درباره دو فصل این برنامه گفت: سری اول که ماه رمضان سال گذشته پخش شد قصه زنان مسلمان خارجی مقیم ایران بود که از ایشان می خواستیم یکی از غذاهای رایج کشورشان را درست کنند که مناسب سفره افطار باشد. در سری دوم که نوروز ۹۵ پخش شد سراسر ایران را سفر کردیم تا مادران شهدا آن شیرینی که فرزند شهیدشان دوست داشت را تهیه کنند.

مجموعه «کدبانو» هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه افق می رود.

/انتهای متن/

درج نظر