لزوم افزایش تولیدات رسانه‌ای انقلابی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: وظیفه ما برای حفظ و نگهداری انقلاب در مقابل جنگ‌های سخت و نرم و تنیده در تار و پود جامعه بسیار سنگین است و تولیدات رسانه‌ای یکی از ابزارهای مهم در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، کبری خزعلی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در جلسه شورای زنان حسب وظیفه و به رسم امانتداری و با تأسی به آیه انَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا (نساء، 58) درصدد بودیم که از راست قامتان و اسطوره­‌های انقلاب و مقاومت در زیر شکنجه­‌های رژیم پهلوی و مجاهدان دفاع مقدس و شهدای هسته­‌ای و فتنه و جنگ نرم و همچنین مدافعان حرم و شهدای بیت الله تجلیل کنیم.

خبرگزاری فارس: لزوم افزایش تولیدات رسانه‌ای انقلابی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان

وی ادامه داد: همانطور که می­‌دانید نقش خانواده در تحقق، تداوم و تکامل انقلاب از ابتدا تا کنون و تا زمانی که ان‌شاءالله این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر(عج) برسانیم بسیار مؤثر و بی­‌بدیل بوده و هست و زنان هم در جامعه و هم در خانواده یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار هستند و به­ طور مستقیم و غیرمستقیم ایفای نقش می­‌کنند.

رئیس شورای فرهنگی زنان خاطرنشان کرد: همیشه و در طول تاریخ از حضرت مریم مطهره مادر حضرت عیسی (ع) و خواهر و مادر حضرت موسی (ع) آسیه همسر فرعون، حضرت فاطمةالزهرا(س) که مادر پدر نامیده شدند و تنها مدافع ولایت با همه هستی خود و فرزندشان بودند و حرکت حضرت زینب(س) به عنوان پیام رسان عاشورا تا قیام بانوان ایرانی از سال‌های قبل از انقلاب و حضور در صحنه و پشت صحنه مبارزات انقلابیون و همچنین در نقش مادران فداکار و یا همسران متعهد، تلاش‌ها، رشادت­‌ها و پایمردی آنها برای پیروزی حق بر باطل گواه این واقعیت هست که اگر تلاش و از خودگذشتگی این زنان صبور و از خود گذشته نبود مسلم انقلاب اسلامی ایران با این تأثیرگذاری عظیم پیروز نمی­شد و تا امروز نیز تداوم پیدا نمی­‌کرد.لذا شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده بر خود واجب می‌­داند که به مناسبت­‌های مختلف به رسم امانت­داری از امانتداران و حامیان انقلاب تجلیل و تقدیر کند.

خزعلی افزود: به مناسبت روز 17 بهمن که روز «انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، جوانان و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» نام­گذاری شده بود توفیق حاصل شد که از تعدادی از خانواده­‌ها و همسران ایثارگران و شهدا تجلیل کنیم و با توجه به اینکه سریال کیمیا نیز توانسته بود در کنار نشان دادن وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کانون خانواده را مورد توجه قرار دهد و در این جهت موفق عمل کرد چرا که تمام اعضای خانواده به شکلی به وظایف و مسئولیت­های خود عمل می­کردند و با توجه به بازتاب­‌های افکار عمومی به شورا تصمیم گرفته شد که در کنار تحلیل این حماسه­ سازان از کسانی که توانسته هنرمندانه این نقش آفرینی­‌ها را به تصویر بشکند، تجلیل نماییم.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب امانتی است که حاصل از خودگذشتگی­‌ها، جانبازی­‌ها، فداکاری­‌ها و تلاش‌­های بدون ادعای زنان و مردانی است که سالها برای شکل­‌گیری، پیروزی، تداوم و تحقق اهداف آن زحمت کشیده­ اند و این امانت اکنون در اختیار ما قرار دارد و وظیفه داریم که در همه عرصه­‌ها از آن محافظت کنیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: به نظر می­‌رسد که در سریال کیمیا سعی شده این موضوع تبیین شود. آزاده نمادی از امانت شهدا و اصل انقلاب و وطن اسلامی است که همه اعضا خانواده مانند مادر، مادربزرگ، پدربزرگ، همسر، برادر و حتی فرزندان کیمیا که نمادی از رویش­های انقلاب هستند نیز به دنبال حفظ این امانت هستند و با اینکه دشمن سعی کرده به کیمیا بقبولاند که آزاده کشته شده ولی کیمیا نه تنها باور نکرده بلکه همچنان در پی حفظ این امانت تلاش می­‌کند. در این مجموعه حتی نام­گذاری­‌ها هم با فکر تعیین شده است.

خزعلی افزود: شخصیت «آزاده» در این سریال رو به تکامل است به طوری که آزاده به معنی آزادگی به رها تبدیل می­شود که معنی رهایی و بی قید و بندی دارد اما در ادامه پس از بازگشت به کشور دوباره به همان آزاده تبدیل می­شود که اوج تکامل یک فرد است.

وی در مورد انتقاداتی که به سریال کیمیا وارد می‌شود، گفت: این یک امر مسلم است که تولید یک اثر آن هم 110 قسمتی مسلماً اشکالاتی خواهد داشت و اینکه ما از این سریال تقدیر کرده ­ایم به این معنا نیست که به آن هیچ انتقادی نداریم. ولی شورا به عنوان یک نماد سیاستگذار از بالا به قضیه نگاه می‌­کند و کل آن را در نظر می­‌گیرد مسلماً ایرادهای شکلی، محتوایی، ساختی و … وجود دارد اما بحث ما بر سر موضوع و نوع پرداختن به آن است و مفاهیمی که سعی شده در این سریال تبیین شود.

رئیس شورای زنان افزود: مثلاً پرداختن به نقش طرح‌های تهاجمی و نفوذی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، از طریق نمادهایی چون افراد ساواکی که به عنوان نمادهای استکبار در مقابله با انقلاب و نظام هستند نمایش داده می­‌شود و افرادی از آنها که ساده­‌تر و اقدامات آشکاری دارند از صحنه خارج می‌­شوند ولی فردی که پشت پرده این عملیات را جهت ­دهی می­‌کند تا آخر به فعالیت­های ضد نظام ادامه می‌­دهد. در این سریال شبکه نفوذ خیلی خوب به تصویر کشیده شده است، یک فرد ساواکی به عنوان نماد کلی استکبار و نفوذ در همه عرصه­های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور دارد گاهی در چهره پیرمرد جنگ زده، گاهی پدر یک مبارز زندان شاه که برای انتقام کمک می­‌طلبد و زمانی هم مرکز برنامه ­ریزی ماهواره­‌های ضد انقلاب می‌­شود و بعد هم با تحریف و دروغ نسل جوان بی­ خبر را از حقایق دور می­‌کند.

خزعلی خاطرنشان کرد: از طرفی شما در این سریال می‌­بینید که اثر یک غفلت به ظاهر کوچک تا چه حد اثرات ناگوار و جبران نشدنی را برای خود فرد و خانواده او ایجاد کرده است. اعتماد فرخ به شهرام با اینکه با تردید بود و به نیت آزادی خواهرزاده‌­اش انجام شد اما تبعات زیادی بر زندگی آنها مترتب کرد و با اینکه با هوشیاری متوجه این اشتباه شد ولی وقت گذشته بود و دو سال آوارگی، ازدواج ناموفق دخترش و بقیه ماجرا همه از این غفلت و اشتباه نشأت می­‌گیرد.

وی افزود: وظیفه ما برای حفظ و نگهداری این امانت در مقابل جنگ‌های سخت و نرم و تنیده در تار و پود جامعه و شبکه نفوذ که بسیار پیچیده در سراسر کشور و نهادها و دستگاه‌­های حکومتی و حتی خانواده­‌ها کشیده شده است بسیار پیچیده و سنگین است لذا باید با هوشیاری ابعاد نفوذ و راه­‌های آن بررسی شود و برای جوانان و خانواده­‌ها تاریخ پرافتخار کشورمان به اشکال مختلف بیان کرد.

رئیس شورای اجتماعی زنان گفت: ساخت فیلم و سریال یکی از این ابزارهاست که باید به آن بسیار توجه شود، لذا بکارگیری از هنر و هنرمندان در این عرصه بسیار حساس و مؤثر است و باید با پیوند هنرمندان با دستگاه­‌های سیاستگذار برای تدوین شاخص­‌های قابل ارائه بیش از پیش این مهم صورت گیرد تا بتوان شاهد تولید اثرات فاخر و تأثیرگذار باشیم و به سمت تولید کارهایی که اشکالات کمتری داشته باشند برویم و من به عنوان مسئول پی­گیری سیاست­‌های مصوب شورای عالی در عرصه سیاست­‌های مربوط به زنان و خانواده از همه صاحبان قلم و هنر فاخر دعوت می­‌کنیم. با توجه به این سیاست‌­ها و مصوبات و شاخص‌­های مورد تأیید نظام طرح‌­ها و برنامه‌­های خود را برای این فعالیت­‌ها به شورا ارسال کنید و این مراسم فتح بابی باشد برای این اتفاق مهم.

/انتهای متن/

درج نظر