لایحه جامع حمایت از زنان شاغل به زودی تقدیم مجلس می شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از تنظیم لایحه جامع حمایتی زنان شاغل خبر داد و گفت:در این لایحه تدابیری برای عوامل بازدارنده فرهنگی، اجتماعی، حفاظتی و حمایتی زنان پیش‌بینی شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در پانزدهمین نشست در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شناسایی اهداف و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور را در جهت ارتقاء جایگاه زنان مهم ارزیابی کرد و گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و نیروی انسانی متخصص و متبحر در کشور استفاده کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید تهدیدهای حوزه زنان را به فرصت تبدیل کنیم، تصریح کرد: با در نظر گرفتن سهم زنان در بازار کار می‌توانیم به بخش مهمی از تعادل جنسیتی و عدالت جنسیتی دست پیدا کنیم و مسیر را برای حضور زنان در جامعه تسهیل کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در حوزه زنان و خانواده نقشه راه و چارچوب مشخصی در نظر گرفته شده است، گفت: در این برنامه دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند طرح‌ها و رویکردهای خود را با تقویت ساختاری و تشکیلاتی بانوان در نظر بگیرند.

تنظیم لایحه جامع حمایتی زنان شاغل

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از تنظیم لایحه جامع حمایتی زنان شاغل خبر داد و گفت: این لایحه به زودی تقدیم مجلس خواهد شد و در تدوین آن تدابیری برای عوامل بازدارنده فرهنگی، اجتماعی، حفاظتی و حمایتی زنان پیش‌بینی شده است.

مولاوردی همچنین به خطر جایگزینی فضای مجازی به جای فضای واقعی در قشر جوان کشور اشاره کرد و گفت: باید از فضای رسانه‌های نوین استفاده مناسب در جهت آموزش و اطلاع‌رسانی به موقع انجام گیرد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری، تدابیر رییس‌ جمهوری و تلاش‌ بی‌وقفه مذاکره‌کنندگان و صبوری و نجابت ملت ایران دانست و گفت: با پیروزی در این مذاکرات نه تنها پروژه ایران‌هراسی در جهان شکست خورد بلکه تمام قطعنامه های ضد ایرانی در ارتباط با پرونده هسته ای ای نیز لغو گردید.

مجلسی باید برآمده از قشرهای مختلف جامعه باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلسی که برآمده از قشرهای مختلف جامعه باشد و درک صحیحی از جامعه داشته باشد، مجلسی همدل با دولت و همزبان با ملت است.

مولاوردی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س)، اظهار داشت: با ارایه الگوی تربیتی، رفتاری و شخصیتی حضرت زینب(س) به نسل امروز می‌توانیم راه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر و تشکر از حضور چشمگیر مردم در 22 بهمن امسال، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی و اخلاقی دانست و گفت: همگرایی و اتحاد مردم و رهبری امام خمینی(ره) موجب بوجود آمدن منحصر به فردترین انقلاب‌ تاریخ و قرن بیستم شد.

مولاوردی نقش زنان در دوران پیش و پس از انقلاب را انکارناپذیر و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: ما به دنبال بازیابی هویت زنان به عنوان الگویی میانه برای زن مسلمان ایرانی هستیم.

/انتهای متن/

درج نظر