فیبا بررسی حجاب بانوان را به کمیسیون فنی سپرد

فدراسیون جهانی بسکتبال در پایان مهلت دو ساله برای استفاده آزمایشی از حجاب،‌ بررسی این موضوع را به کمیسیون فنی سپرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، تصمیمات مهم کمیته اجرایی خود را اعلام کرد که این تصمیمات شامل بحث استفاده ورزشکاران از پوشش سر هم می شود. سایت فیبا دراین باره نوشت: “با توجه به مهلت آزمایشی دو ساله ای که در سطح ملی پشت سر گذاشته شد،‌ کمیته اجرایی فیبا از کمیسیون فنی خواست که نتایج حضور آزمایشی فدراسیون های ملی مربوطه را در این دوره دو ساله بازبینی کند و توصیه های خود را درباره استفاده از حجاب در مسابقات بین المللی بانوان ارائه کنند.”

هرچند هنوز نظرات کمیسیون فنی فیبا مشخص نیست؛ اما بانوان بسکتبالیست محجبه با این خبر می توانند امیدوار باشند که نظرات فدراسیون جهانی با بررسی کمیسیون فنی درباره استفاده از حجاب در مسابقات بین المللی تغییر کند.

اطلاعیه رسمی فیبا درحالی روی سایت فدراسیون جهانی منتشر شد که محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه های خود بار دیگر به طور کلی منکر مهلت آزمایشی دوساله برای بازی با حجاب شد.

فدراسیون بسکتبال که تذکری هم از سلطانی فر وزیر جدید ورزش برای رسیدگی به شرایط بانوان دریافت کرده، با اعلام حضور بانوان اعزامی به تورنمنت ترکمنستان به کمیته انضباطی باعث ناراحتی شده است.

گروهی از دختران بسکتبالیست با حمایت شرکت کنکو چند هفته قبل در تورنمنت بسکتبال سه نفره به میزبانی ترکمنستان شرکت کردند که گویا این اعزام بدون مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

/انتهای متن/

درج نظر