فعالیت زنان در ۸۰ شغل ناجا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، گفت: حضور پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نه یک ضرورت بلکه یک الزام است.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر،سردار محمدجواد زاده کمند در حاشیه اولین گردهمایی دانش آموختگان زن پلیس در دانشگاه علوم انتظامی امین، ضمن صلوات بر امام و شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و تسلیت فاجعه عظیم منا، این هفته را به تمام سبز پوشان نیروی انتظامی ضمن به خصوص کارکنان زن، تبریک گفت.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: دانشگاه علوم انتظامی، مکان مقدسی برای تعامل و آشنایی بیشتر کارکنان زن پلیس با مأموریت ها و محیطی برای رفع مشکلات این قشر است.

وی گفت: هفته ناجا فرصتی برای ارتباط با افکار عمومی، نخبگان و سازمان های مختلف است و همچنین غنیمتی برای ارائه خدمات مضاعف به ملت شریف و تکریم از مجاهدان فی سبیل الله و خانواده های آنها است. شعار هفته ناجا “اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش” برای یک هفته نیست، بلکه این شعار همیشه باید سرلوحه برنامه های ما باشد.

سردار زاده کمند ادامه داد: اقتدار پلیس شامل اقتدار نرم و سخت است که اقتدار سخت ما برای هنجار شکنان و قانون شکنان و اقتدار نرم، حمایت و مشارکت مردم با پلیس را شامل می شود.

وی همچنین به مقوله همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: این شعار متأثر از شعار مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۴ است، که این مهم باید بین ناجا با مردم و مسئولان ملموس و نتیجه این اقتدار و همزبانی، آرامش و امنیت پایدار در کشور باشد.

زاده کمند در ادامه با اشاره به اینکه حضور پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نه یک ضرورت بلکه یک الزام است افزود: کارکنان زن ناجا در بیش از ۸۰ شغل مشغول فعالیت هستند که بیش از ۵۰ درصد آنان یعنی حدود ۷۲۰۰ نفر در مشاغل تخصصی و مأموریتی ایفای نقش می کنند.

وی همچنین به مراکز مشاوره کلانتری ها که بیشتر کارکنان زن هستند اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ هزار پرونده های مختلف به کلانتری ها ارجاع شده بود که توسط کارشناسان ما ۷۰ درصد آنها به مصالحه منجر و از قضائی شدن پرونده ها جلوگیری شد.

سردار زاده کمند گفت: امروز کارکنان زن ناجا با دقت، صحت و سلامت درمشاغل مختلف انجام وظیفه می کنند و همین تلاش و شایستگی آنها ضرورتی ایجاد می کند تا آنها را در مشاغل مختلف بکارگیری کنیم.

وی همچنین در ارتباط با بکارگیری زنان، به اهمیت وجود متغیرهایی از جمله شرایط فیزیکی، روحی و نقش حساس زنان در خانواده تأکید کرد و گفت: عزت و کرامت زنان در تمام مأموریت ها توسط مسئولان و فرماندهان باید رعایت شود.

سردار زاده کمند بر کاربردی کردن این جلسات اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که می تواند در این زمینه انجام گیرد باز مهندسی، تدوین دکترین و راهبردهای مخصوص کارکنان زن در ناجا است، تا مبتنی بر این راهبردها مسیر حرکتی مناسبی را پیش بینی نماییم و مسئولان بر اساس این چارچوب حرکت و اعمال سلیقه شخصی نکنند.

وی در پایان به فرهنگ سازی مناسب، توجه به سلامتی و نقش مادری کارکنان زن و رویکرد اجتماعی محوری اشاره کرد.

/انتهای متن/

درج نظر