فرزندآوری عامل تحکیم خانواده است

امام جمعه روانسر گفت: زاد و ولد و فرزندآوری عامل تحکیم و سلامت خانواده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ماموستا ملا عبدالله غفوری روز پنجشنبه در همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که در مجتمع فرهنگی و هنری توحید روانسر برگزار شد، افزود: بزرگان دین وظایف بسیار خطیر و مهمی در امر سلامت جامعه و هدایت خانواده دارند و باید با تعقل، تفکر و تدبر در این مسیر گام بردارند.
وی با تاکید بر سالم سازی جامعه تصریح کرد: دین مبین اسلام بر ازدواج سهل و آسان تاکید کرده و در سوره طلاق نیز انجام عمل طلاق بین زوجین نفی شده است.
امام جمعه روانسر اظهار داشت: ایمان و اخلاق موجب تحکیم بنیان خانواده است و هدف اساسی دین مبین اسلام نیز تربیت انسانها و تامین سعادت در تمامی ابعاد وجودی و مراحل زندگی است.
ماموستا غفوری گفت: ازدواج در فرهنگ اسلامی، پیوندی مقدس است که سبب حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت می شود و جوانان باید نسبت به امر ازدواج حساسیت بیشتری نشان دهند و خانواده ها نباید شرایط برای ازدواج جوانان را سخت بگیرند.
فرماندار روانسر نیز گفت: هر کشوری که بخواهد به رشد و بالندگی و پیشرفت برسد باید بر توانایی های ذهنی و علمی کشور اتکا کند و این همان داشتن جمعیتی پویا و سالم است.
حسین ویسمرادی تاکید کرد: باید جمعیت کشور را جوان نگه داریم و برای این نسل برنامه ریزی مدون داشته باشیم تا شاهد رشد و ترقی و توسعه در کشور باشیم.
وی افزود: ازدواج یک امر دینی و یک ارزش اجتماعی است که متاسفانه در چند سال گذشته به انحراف رفته و جایگاهی را که در فرهنگی دینی و ملی ما دارد از دست داده است.
فرماندار روانسر اظهار داشت: سن ازدواج در بین پسران روانسری به بیش از 29 سال و در دختران به بیش از 24 سال رسیده که این وضعیت بالاتر از میانگین کشوری است و بسیار نگران کننده است.
ویسمرادی اضافه کرد: در سال 93 تعداد 513 مورد ازدواج در شهرستان روانسر ثبت شده که این آمار در سال 94 به 420 مورد رسیده و 93 مورد کاهش داشته است.
وی گفت: خانواده ها باید در تشخیص و انتخاب زوج و زوجه بسیار دقت و مسوولان نیز در تامین نیازهای این جوانان تلاش کنند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر