غذاهای مدیترانه ای جلوی پیری را می گیرند

یافته های جدید  نشان می دهند که خوردن بعضی غذا ها می تواند تا حدی مانع روند سریع پیری شود. غذاهای مدیترانه ای از جمله این نوع غذاها هستند.

0

غذاهای مدیترانه ای رژیمی  شامل روغن زیتون و ماهی ، غلات کامل ، میوه جات و سبزیجات و مقدارکمی  گوشت قرمز است و باعث می شوند  که افراد به مدت طولانی تری زنده بمانند و تا دهه 70 و 80 سالگی خود سر حال باشند.

بر اساس مطالعه ای جدید از پروژه نیو ایج، که بنیانگذار و موسس آن اتحادیه اروپا می باشد، غذا های نامبرده می توانند به سلامتی بدن انسان کمک کرده و در نهایت از روند پیری کاسته و منجر به کاهش تحلیل استخوان گردند.

محققان دریافتند زمانی که  هزار و142 شرکت کننده از پنج کشور اطراف اروپا انتخاب شدند تا رژیم غذایی مدیترانه ای را بخورند،  آنها کاهشی را در سطح پروتئین های نوع  C تجربه کردند که  این پروتئین ها در ارتباط با افزایش سن هستند.

در طول انجام این مطالعه، افرادی که دچار پوکی استخوان بوده  و یا درد استخوان داشتند ، به واسطه غذاهای مدیترانه ای شاهد روند رو به افول تحلیل استخوان بودند.

 خبر مهم آنکه حد اقل 20 درصد زنان در این آزمایش تا سن 70 سالگی افزایش تحلیل یا پوکی استخوان را کمتر بروز دادند.

البته هنوز بسیاری از افراد از فواید این رژیم غذایی بی خبرند و لازم است در مورد این رژیم غذایی باید تحقیقات بیشتری انجام شود. برای مثال محققان هنوز نتوانستند به این نتیجه دست یابند که چگونه غذای مدیترانه ای بر روی حساسیت ناشی از انسولین اثر می گذارد و نیز تاثیراتی بر سلامت قلب، دستگاه گوارش، کیفیت زندگی و سایر عوامل سلامتی دارد.

بنابراین محققان به طور قاطعانه نمی توانند ثابت کنند که رژیم مدیترانه ای بهترین رژیم برای پیشگیری کامل از پیری انسانها می باشد. اما از آنجا که پروتئین نوع C اغلب با پیشگیری از پیشرفت بیماری قلبی مرتبط است، خبرهای به دست آمده خبرهای نسبتا خوبی می باشد.

بدن انسان به توصیه سازمان بهداشت جهانی به قند کمتری و نیز گوشت قرمز کمتر نیاز دارد.  در مقابل به چربی های، سبزی ها و میوه های بیشتری احتیاج دارد.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر