غذاهای آسان و سریع درست کنید

پس از ورزش یافتن چیزی مناسب برای خوردن ممکن است کمی سخت باشد. ما شما را با غذاهایی که آسان و سریع آماده می شوند و به درد بعد از ورزش شما می خورد، آشنا می کنیم.

0

به دلیل داشتن برنامه های جدی کاری، یافتن چیزی برای خوردن پس از ورزش  دشوار به نظر می رسد. اما غذاهایی هستند که به سرعت و بسادگی آماده می شوند و خوردنش خیلی هم به شما می چسبد :

 

  • پروتئین های صاف شده استوایی:

مخصوصا پس از ورزش های مقاومتی، شما تمایل به غذا خوردن پیدا خواهید کرد. نرمش و انجام حرکات ورزشی جریان خون را از درون معده شما برمی گرداند و این کار باعث می شود کار هضم غذا آرام شود  و این به طور معمول کار را برای غذا خوردن درست پس از ورزش دشوار و سخت می کند. وعده های غذایی مایع انتخابی عالی برای این مواقع به شمار می روند . زیرا مایعات برای پروسه و روند هضم و گردش غذا درون بدن تان مناسب ترند.  در واقع این پروتئین استوایی صاف شده از غذاهای اصلی است و بستنی در کنار آن، یکی از خوش طعم ترین راه ها برای اطمینان از این است که به بدن تان به میزان کافی سوخت رسانده شده است.

مواد اولیه :

  • نصف فنجان آب آناناس 2- نصف فنجان پنیر با چربی 2 درصد 3- یک چهارم فنجان آب هویج تازه 4- نصف فنجان انبه یخ زده 5- یک عدد موز متوسط

طرز تهیه:

آب آناناس، پنیر خانگی و هویج را درون مخلوط کن بریزید و تا زمانی که هویج صاف شود، به عمل هم زدن ادامه دهید. سپس انبه و موز را افزوده و به عمل مخلوط کردن تا زمانی که محصول صاف شود بپردازید. اکنون می توانید غذا را برای سرو کردن آماده کنید.

 

  • ساندویچ ساده گوشت و جو:

تصور کنید که ازاداره یا محل کار خود می آیید و یا از باشگاه ورزشی برمی گردید. حتما می دانید که بیشتر غذاها یا خیلی پر چرب بوده و یا برای هضم بسیار سنگین هستند. ولی می توانید در فاصله زمانی کوتاه مدتی ساندویچ آسان جو و گوشت را آماده کنید.  به همراه 59 گرم کربو هیدرات و 42 گرم پروتئین این ساندویچ مواد و سوخت مورد نیاز بدن تان را که برای نوسازی ماهیچه های بدن لازم است، فراهم می کند. همچنین شما می توانید مقدار قابل ملاحظه ای از فیبر را از طریق تهیه نان حاوی جوانه غلات فراهم کنید.

مواد اولیه:

1- پنج اونس (حدود 28 گرم)گوشت گوساله چرخ کرده بی چربی    2- نصف فنجان پیاز قطعه قطعه شده     3- دوقاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی        4- سه قاشق غذا خوری سس گوجه       5- یک عدد نان گرد حاوی جوانه غلات   6-  نان کماج  7- یک عدد نان کماج  8- فلفل و نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

 ابتدا یک ماهی تابه نچسب متوسط را روی درجه حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید.گوشت گوساله و پیاز را اضافه کنید و با یک ملاقه چوبی تا زمانی که مخلوط به رنگ قهوه ای در آید به عمل هم زدن ادامه دهید. سپس رب و سس گوجه را اضافه کنید. و نمک و فلفل را ریخته و هم بزنید. سپس درجه حرارت را کم کنید تا روی حرارت متوسط قرار بگیرد و بین پنج تا هفت دقیقه مواد بپزد تا اینکه گوشت گوساله کاملا پخته شود. حالا می توانید مواد را روی نان کماج خود بریزید.

 

  • میله های غذایی حاوی پروتئین:

ساده ترین روش برای اینکه اطمینان پیدا کنید که پس از ورزش چیزی برای خوردن دارید، بردن یک بسته پروتئینی به شکل میله ای در کیف ورزشی تان است. تهیه اش هم سخت نیست.

مواد اولیه:

  • نصف فنجان شیر 2- یک فنجان کره بادام زمینی     3- دو تا سه قاشق غذا خوری عسل     4- یک و یک چهارم فنجان شیرابه وانیل و پودر پروتئین     5- دو فنجان بلوط مانده   6- در صورت تمایل کمی شکلات تلخ

طرز تهیه:

در یک ماهی تابه متوسط شیر، کره بادام زمینی و عسل را ترکیب کرده و روی درجه حرارت ملایم قرار دهید و به عمل هم زدن تا زمانی که مواد ذوب شده و با هم ترکیب شوند، بپردازید.سپس پودر پروتئین و بلوط ها را اضافه کنید و در صورت نیاز با شیر رقیق کنید. یک تابه هشت در هشت اینچی را چرب کنید. و مخلوط را درون تابه بریزید و فشار دهید بگذارید مخلوط خنک شود.  بعد به صورت چهار گوش آن  را ببرید و اگر دوست دارید با شکلات تزئین کنید. شکلات تلخ می تواند آنتی اکسیدان لازم را برای بدن تان فراهم کرده و سلامت قلب را تضمین کند.بگذارید شکلات شکل بگیرد. مخلوط را در دمای حرارت اتاق داخل مخزنی خالی از هوا می توانید به مدت یک هفته نگه دارید.

 

  • تاکوی تخم مرغ:

این غذا که نوعی نوعی خوراک مکزیکی است، از غذاهای مناسب برای شما بعد از ورزش است.  

مواد اولیه:

1- یک چهارم پیاز قرمز کوچک     2- دو عدد تخم مرغ بزرگ به علاوه دو عدد سفیده تخم مرغ بزرگ     3- دو عدد نان ذرت    4- پنیر    5 – سس گوجه فرنگی تند   6- سس سالسا  7-  نان کماج

طرز تهیه:

پیاز را نازک خلال کنید. مقداری روغن زیتون را در یک تاوه دسته دار روی درجه حرارت متوسط کم گرم کنید. تخم مرغ را بشکنید و سفیده ها را نیز با مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید و درون تاوه دسته دار بریزید. همین طور که تخم مرغ ها را می پزید، به طور ملایم و پیوسته تا حدود چهار دقیقه به هم زدن آنها ادامه دهید تا مخلوط نرم شود.  یک نان کماج را روی یک بشقاب قرار دهید، با قاشق تخم مرغ ها را روی هر کدام ریخته و با پنیر سالسا و پیاز تزیین کرده و بعد سرو کنید.

 

  • رولت بوقلمون:

رولت بوقلمون هم یک غذای خوشمزه و سریع است برای بعد از ورزش.

مواد اولیه:

1- یک چهارم فنجان بوقلمون خرد شده 2- یک قاشق غذا خوری سس لوبیای شیرین   3- موسیر که نازک بریده شده باشد      4- نصف فنجان خیار     5- یک عدد نان کماج

طرز تهیه:

روی نان کماج ابتدا سس لوبیا را ریخته و سپس خیار رنده شده، موسیر و بوقلمون را بیفزایید. آن را به صورت رولت درآورده و سرو کنید.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر