عکاس آمریکایی چهره قدرتمند زنان محجبه را به تصویر درآورد

یومنا الاراشی، عکاس حرفه‌ای متولد و بزرگ شده واشنگتن در آمریکا، در شهر‌ها و روستاهای مختلف کشور یمن سفر کرده و قصد دارد با استفاده از تصاویرش قدرت زنان را در پوشش حجاب و پوشیه در خاورمیانه و چگونگی برخورد با زنان به نمایش بگذارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از حوزه، این بانوی عکاس که برای گرفتن تصاویرش، مدتی را با پوشش اسلامی بسر برده، با بیان اینکه با پوشش اسلامی احساس امنیت، محافظت و انرژی به او دست داده می‌گوید: هنگامی که حجاب بسر داشتم انرژی خاصی در خودم احساس می‌کردم که دوست داشتم آن را در آغوش بگیرم.
این عکاس آمریکایی در مجموعه تصاویری که از شمال یمن گرفته‌است، زیبایی‌های این سرزمین را همراه با بانوان محجبه‌ای که در آن زندگی می‌کنند به تصویر کشیده و می‌گوید: من می‌خواستم جنبه دیگری از پوشیدن حجاب را به تصویر بکشم که انرژی، فضیلت و شکوه را دربردارد. به علاوه ضرورت پوشیدن حجاب را در مکان‌های بین‌المللی و مزایای آن را برای کار خودم نیز متوجه شدم.


این هنرمند عکاس امیدوار است با تصاویری که از زنان محجبه گرفته، سوتفاهمات غرب درباره حجاب و پوشیه را کاهش داده و درباره وضعیت بانوان مسلمان محجبه می‌گوید: لباس بیشتر همیشه به معنای سرکوب نیست، من حتی به این نتیجه رسیدم که در بعضی موقعیت‌ها زنان محجبه بی‌اندازه آزادتر از دیگر زنان هستند. آزاد از قضاوت‌های نخستینی که به خاطر ظاهرشان درباره آن‌ها انجام می‌شود. در حجاب احترامی برای زنان وجود دارد که در دنیای غرب دیده نمی‌شود. من تصور نمی‌کنم که فرهنگ آمریکایی باعث شده باشد که من از زنان محجبه آزادتر باشم. در جامعه غرب رفتار و نگاه و رویکردی از من انتظار می‌رود و حتی زمانی هم که من به آنچه انتظار دیگران است عمل می‌کنم باز هم احترام کافی برایم قائل نیستند.
آزادی و رهایی نیز زمانی حاصل می‌شود که یک دختر بتواند کاملا مورد احترام قرار بگیرد. بدون در نظر گرفتن این مسئله که از کجا آمده و چه ظاهری دارد.

/انتهای متن/

درج نظر