عفاف و حجاب و روحیات معنوی حضرت زهرا (س)اگر به درستی به جوانان شناسانده شود…

سکینه عمرانی،نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به سوال ما در مورد “چگونه شخصیت الگویی حضرت زهرا (س) را به جوانان معرفی و عرضه کنیم؟” این گونه پاسخ داد:

0

فرشته میرزا/

–    در زمان حاضر و در وضعیت پیچیده ی کنونی دنیا، یک زن چه گونه می تواند به لحاظ اخلاق و رفتارو سبک زندگی در نزدیک ترین نقطه نسبت به حضرت زهرا(س) بایستد؟ 

به نظرم اگر ویژگی‌های اخلاقی و عبادی حضرت زهرا سلام الله علیها به درستی شناسانده شود، جوانان ما آنقدر روحیات پاکی دارند که اگر احساس کنند چیزی گویای حقیقت است حتماً آن را می پذیرند.

–     در مسئله حجاب هم نظرتان همین است؟

بله، عفاف و حجاب و روحیات معنوی که حضرت زهرا سلام الله علیها داشته اند اگر به درستی شناسانده شوند، حتماً اثرگذار خواهد بود. ذائقه جوان امروز به سمتی پیش رفته که آموزه‌های دینی را با دلایل علمی راحت‌تر و عمیق‌تر می‌پذیرد. بنابراین بعضی موضوعات خاص و مهم مانند عفاف و حجاب را می‌توان با الگوهای فاطمی و همراه با بررسی جنبه‌های اجتماعی آن به دختران هدیه داد.

–     به نظرتان چه ارگان یا سازمانی در حال حاضر می‌تواند بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کند؟

سازمان ها و ارگان های مختلف و در رأس آن‌ها صدا و سیما می‌توانند به عنوان یک عامل فرهنگ‌ساز در جامعه، زوایای مختلفی را از ابعاد زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را به تصویر بکشند و تأثیرات مهمی را به لحاظ روانی بر جوانان ایجاد کند.

جای خالی اینگونه نگاه‌ها به مسائل فرهنگی بسیار محسوس است و بنده بارها به صداو سیما به خاطر برخی برنامه‌ها حتی برنامه های کودک و نوجوان تذکرداده ام که تا حد زیادی آداب اسلامی و حتی اخلاقی مانند عفت کلام، ارزش حجاب و مواردی از این قبیل رعایت نمی‌شود و امیدوارم این نگاه فرهنگ‌سازانه در کشور گسترش یابد.

/انتهای متن/

درج نظر