ضرورت توجه بیشتر به نقش زنان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

یک فعال حوزه زنان گفت: با توجه به آنکه سال 95 سال فاطمی است و ولادت حضرت فاطمه(س) را دوبار در این سال جشن می‌گیریم، به طور قطع باید تلاش کنیم از چشمه کثیر این شخصیت والا بهره ببریم و به نقش زنان در عملی شدن اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، پروین داداندیش، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم سطح تحصیلات زنان ارتقاء یافت و هم تجاربی در مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی اندوختند. امسال باید از ظرفیت علمی و تجربی زنان بیشتر استفاده شود. اگر دولت، دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری برای استفاده بیشتر از ظرفیت زنان برنامه‌ریزی کنند، دراین زمینه موفق می‌شوند چراکه اکنون نیروی زنان کشور باتجربه، با انگیزه و آموزش‌دیده‌ هستند. در صورتی که در سطح بالاتری از اقدام و اجرا از آنان استفاده شود، به طور قطع دو برابر کار می‌کنند تا توانایی‌های خود را به اثبات برسانند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال جدید به مسوولان این وزارتخانه پیشنهاد دادم که ظرفیت‌های زنان دوباره شناسایی شود و اراده بیشتری برای استفاده بهتر و بیشتر از توانایی‌های زنان آموزش‌دیده و تحصیلکرده و با تجربه شکل بگیرد.

وی درباره نقش مدیران زن در تسهیل حضور زنان برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: زنان فعال در جایگاه مدیرکلی و بالاتر دارای حق انتخاب برای انتصاب مدیران خود از بین زنان و مردان هستند. لازم است علاوه بر زنان تصمیم‌گیر، دولت یا دستگاه‌های قانونگذاری نیز از ظرفیت‌های زنان بیشتر استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاد واحد غرب تهران اضافه کرد: با توجه به تاکید دکتر حمید میرزاده – رییس دانشگاه آزاد- بر استفاده بیشتر از توان مدیریتی زنان در این دانشگاه، از همکارانم خواسته‌ام هنگام تغییر مدیران، زنان را نیز جزو گزینه‌های معرفی شده برای تصدی پست‌ها پیشنهاد دهند و پس از انجام مقایسه بین آن‌ها بهترین فرد انتخاب شود.

وی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها زنان جزو گزینه‌های مدیریتی در کشور مطرح نمی‌شوند چون اراده‌ای برای بهره‌مندی از توانمندی‌های زنان در عرصه مدیریت وجود ندارد البته این وضعیت به علت خصومت با زنان نیست بلکه استفاده از توانمندی‌های مدیریتی زنان «مساله» مدیران نیست اما این موضوع امسال باید به دغدغه مردان نیز تبدیل شود چون سال فاطمی است و می‌خواهیم از وجود زنان آموزش‌دیده و باتجربه بیشتر بهره‌مند شویم. این اراده می‌تواند کارگشا باشد.

داداندیش در پایان با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا، نخستین شاخصه اقتصاد مقاومتی است، گفت: در چنین شرایطی باید برنامه‌ریزی بر اساس منابع داخلی انجام شود. منابع انسانی تحصیلکرده و کارآمد به عنوان یکی از شاخصه‌های اقتصاد درون‌زا مهم است ولی جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها توجه زیادی به ظرفیت‌های زنان نکرده است اما امسال می‌تواند به این موضوع بپردازد چراکه سرمایه انسانی زنان تحصیلکرده باتجربه یکی از منابع درون‌زاست که می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

/انتهای متن/

درج نظر