شوهرم اهل رفت و آمد نیست

این بار مشاور به دخت خانم فرشته نقدی به سوالات شما در مورد مشکلات ارتباطی با نامزد و همسر و نیز مسأله  افسردگی جواب داده است.

0

سوال اول: همسرم خیلی بدهنه

با عرض سلام

من 23 سالمه و همسرم 31سالشه. دو ساله نامزدیم. همسرم خیلی مهربونه و خیلی دوستم داره ولی یه مشکلی داره که منو خیلی اذیت می کنه. بیشترین مشکل من سر حرف زدنشه خیلی بد دهنه، خیلی.

ممنون میشم کمکم کنید.

 

پاسخ :

دوست عزیز سلام،

خوشحالم که با فرد مورد علاقه ات قرار ازدواج داری. شرایط شما از سایر خانم ها که ازدواج کرده‌اند و یا دارای فرزندند، خیلی بهتره. خوب است از هم اکنون زندگی تان  را بر پایه های محکم بنا نمایید.کلاس های مهارت های زندگی ،ارتباطات کلامی و رابطه زوجین در ابتدای راه خیلی لازمه که چارچوب درستی را بسازید. ما اطلاعات دقیقی درباره عملکرد شما، علل بدزبانی یا احیانا خشم های او نداریم. اختلاف زیاد پایه ای در نامزدی قابل تامله. بد نیست به یک مشاور خانواده مجرب مراجعه نمایید. کلاس های روابط زوجین که در سرای محله ها گذارده می شود با هزینه نسبتا مناسب می تواند مشکل گشای خوبی باشد. این مسئله نیاز به بررسی بیشتری دارد.

 

سوال دوم : شوهرم اهل رفت و آمد نیست

با عرض سلام

راهنمایی می خواستم از شما.

شوهر من اهل رفت و آمد نیست.خیلی سختشه که خونه کسی بره، مخصوصا خانواده من.

همچنین در اوج شادی و خوشحالی با فرزندم میره توی اتاق و بیرون نمیاد. در طی مسافرت هایی که می رفتیم هم یکدفعه ناراحت می شد بدون اینکه از جانب من مشکلی پیش اومده باشه. البته یه بار گفته واسه جلب توجه این کار رو می کنم. راهنماییم کنید چه باید کنم؟

 

پاسخ :

سلام عزیزم افراد خصوصیات شخصیتی  متفاوتی با هم دارند، بخصوص دو جنس مختلف هرکدام دنیای متفاوتی دارند.چه خوب است کتاب هایی که در این مورد نوشته شده از جمله کتبا”عشق هرگز کافی نیست”یا  کتاب “رازهایی در مورد زنان/مردان” را مطالعه نمایید.

با همسرتان گفتگو کنید، نیازهای او را بشناسید و اهمیت دهید. همچنین نیازها وانتظارات خود را نیز شفاف بیان کنید. به خواسته های او توجه نمایید. علت نیاز به جلب توجهش و اینکه او خود اعلام کرده قابل تامل است. چرا باید برای توجه گرفتن این گونه عمل کند. آیا شما متوجه خواسته و نیازهای او هستید؟ بد نیست گاه در فضایی مطلوب خارج از محیط خانه، پارک، رستوران و در صورت امکان حتی خانه در حال صرف چای و میوه و…گفتگو کنید. زمانی که نیاز به سکوت، مطالعه و تفکر و تنهایی دارد را محترم بشمارید. اما در شرایط عادی شما هم مسائل خود را با روشی که تاثیر گذارتر است، با احترام، صمیمانه، قاطع و مهربان بدون سرزنش و قضاوت و متهم کردن او و با استفاده از ضمیر اول شخص مطرح کنید. سی دی های سخنرانان معتبر را درباره خانواده و… را هنگام سفر یا درون خانه با هم بشنوید.

 

سوال سوم: دچار افسردگی شدید هستم

 با سلام،

دختري هستم ١٦ ساله مدتي هست كه دچار افسردگي شديد شدم. چي كار مي تونم بكنم؟ نمي خوام با گفتن اين موضوع به خانواده ام اونارو ناراحت كنم. چند باري سعي كردم به طور غير مستقيم بگم اما متاسفانه متوجه نشدن، شايدم چون زيادي حساس هستند نمي خوان باور كنند.

 

پاسخ:

سلام.عزیزم نمی دونم دچار چه حالاتی هستی و با افسردگی چقدر آشنایی داری اما بهر تقدیر اگر فکر می کنی افسردگی آن هم از نوع شدید داشته باشی حتما نیاز به تغییراتی در شرایط و وضعیت محیطی، اجتماعی و در کل روابط داری اما اگر چارچوب از دستت خارج شده حتما باید به یک روان پزشک مراجعه و دارو بگیری. در صورت کم بودن حالات افسردگی و افسرده خویی یک روان شناس می تواند کمک خوبی باشد. می دانی که از متداول ترین بیماری های روحی و روانی که به سرماخوردگی روانی معروف است افسردگی است.اگر فکر می کنی خانواده همراهی نمی کنن با یکی از اقوام صمیمی و دلسوز مسئله را مطرح کنید و از او کمک بگیرید. برای مطلع کردن خانواده و مراجعه به یک روان شناس خانم حاذق یا روان پزشک به همراه عضوی از اعضای خانواده .جای نگرانی نیست همین که خودت حساس و به دنبال راهکاری خود طی نیمی از راه درمان است موفق باشی.

/انتهای متن/

درج نظر