شانس بیشتر بانوان کماندار برای کسب سهمیه المپیک نسبت به مردان

مربی تیم ملی ریکرو پس از ناکامی در رقابت‌های جام جهانی ترکیه گفت: برای کسب مدال به ترکیه نرفته بودیم، هدف‌گذاری ما جهانی دانمارک است.

0

حجت‌الله واعظی در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ریکرو در دومین مرحله از رقابت‌های جام جهانی ترکیه اظهار کرد: دومین مرحله از رقابت‌های جام جهانی ترکیه نسبت به چین از جایگاه بالاتری برخوردار بود و تمام کمانداران برتر دنیا در این تورنمنت حضور داشتند. همچنین این مرحله چون آخرین مرحله آماده‌سازی تیم‌ها برای شرکت در مسابقه‌های جهانی دانمارک بود، کمانداران ریکرو (زن و مرد) با آمادگی بالایی در رقابت‌ها شرکت کرده بودند و سطح مسابقه‌ها از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با جام جهانی چین نبود.

وی افزود: تورنمنت ترکیه محک خوبی برای کمانداران ما بود تا با ارزیابی سطح فنی و قدرت بدنی، میزان آمادگی خود را در برابر حریفان دنیا جهت حضور در مسابقه‌های جهانی دانمارک بسنجند. بنابراین هدف از حضور در تورنمنت جام جهانی چین و ترکیه کسب مدال نبود، بلکه به دنبال آن بودیم تا با ارزیابی کمانداران خود، بهترین‌ها را برای مسابقه‌های جهانی دانمارک گزینش و انتخاب کنیم که این دو تورنمنت ما را به اهداف‌مان نزدیک کرد.

واعظی در خصوص عملکرد زهرا نعمتی در این تورنمنت نسبت به چین گفت: در ترکیه با تغییراتی که روی تکنیک و تاکتیک نعمتی داده بودیم، روند کار مثبت و نتیجه‌بخش بود. هرچند از نظر رکوردی، رکورد وی نسبت به چین پایین‌تر بود، اما هدف اصلی ما در این رقابت رکوردشکنی از سوی وی نبود و می‌خواستیم میزان آمادگی و شرایط روحی – روانی نعمتی را پس از تغییراتی که در تکنیک وی ایجاد کرده بودیم، ببینیم که از این نظر عملکرد وی راضی کننده بود. من یقین دارم که نعمتی هم در مسابقه‌های جهانی دانمارک (برای کسب سهمیه المپیک) و هم در مسابقه‌های جهانی آلمان (کسب سهمیه پارالمپیک) عملکرد موفقی خواهد داشت و وی یکی از امیدهای ما در دانمارک است.

واعظی همچنین در رابطه با علت عدم حضور شیوا خرمشاهی در مسابقه‌های جام جهانی ترکیه اظهار کرد: خرمشاهی به دلیل عارضه آپاندیس متاسفانه نتوانست در این تورنمنت تیم را همراهی کند، وی پس از نعمتی یکی از کلیدی‌ترین نفرات تیم ملی است که در بخش تیمی زنان می‌تواند ما را به سکو نزدیک کند.

مربی تیم ملی ریکرو، عملکرد صادق اشرفی و ابراهیم رنجبر را در این دوره از رقابت‌ها نسبت به سایر کمانداران ریکرو مرد، مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر در بخش ریکرو مردان از 3 کمانداری که به مسابقه‌های جهانی دانمارک اعزام خواهند شد، حضور اشرفی و رنجبر تثبیت شده است و مشکل ما برای بستن ترکیب تیم اعزامی به این مسابقه‌ها در نفر سوم است که هنوز نتوانسته‌ایم گزینه مناسبی را که از نظر رکوردی و شرایط روحی – روانی شایسته حضور در مسابقه‌های جهانی دانمارک باشد، انتخاب کنیم.

مربی تیم ملی ریکرو با بیان این نکته که هدف‌گذاری اصلی ما در جهانی دانمارک کسب سهمیه تیمی است تا انفرادی، خاطرنشان کرد: با رکوردهای خوبی که کمانداران ریکرو زن و مرد در دو تورنمنت چین و ترکیه از خود نشان دادند، امید زیادی داریم که در مسابقه‌های جهانی دانمارک به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کنیم و تا فینال پیش برویم.

واعظی تصریح کرد: مسابقه‌های جام جهانی ترکیه به نوعی شبیه‌سازی جهانی دانمارک بود و سبب شد تا کمانداران ما به این خودباوری برسند که هیچ چیزی از نظر فنی و رکوردی نسبت به کمانداران برتر دنیا ندارند و اگر تمرکز و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند، بدون شک بهترین نتایج را در دانمارک کسب خواهند کرد.

وی در پایان وضعیت کمانداران ریکرو زنان را در بخش تیمی نسبت به کسب سهمیه المپیک بهتر از ریکرو مردان ارزیابی کرد و گفت: تمام تلاش ما این است تا در مسابقه‌های جهانی دانمارک کار را یکسره کنیم و با کسب سهمیه تیمی در این تورنمنت، دیگر به دنبال کسب سهمیه در تورنمنت‌های بعدی نباشیم. البته در بخش تیمی زنان ما شرایط خوبی برای کسب سهمیه داریم و تقریبا سطح رکوردی آن‌ها به رکوردهای جهان نزدیک است. اما در بخش تیمی ریکرو مردان شرایط تا حدودی سخت است و هنوز از نظر رکوردی، انتظارات ما را برآورده نکرده‌اند.

منبع: ایسنا /انتهای متن/

درج نظر