سیاست های اجرایی در طرح بیمه زنان خانه دار

سال 95 سال ثمردهي فعاليت ها و اقدام هاي صورت گرفته از آغاز دولت تدبير و اميد در حوزه زنان و خانواده خواهد بود.

0

به گزارش به دخت به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل ازمعاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: با تصويب آيين نامه اجرايي ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه، صندوق بيمه فراگيراجتماعي شكل مي گيردواين مهم اجراي طرح بيمه زنان خانه دار را كه دولت هاي مختلف سال ها به دنبال آن بودند، در پي خواهد داشت.

به گزارش ايرنا شهيندخت مولاوردي، در حاشيه نخستين همايش ملي علمي پژوهشي ‘تغييرات خانواده و چالش هاي آن در ايران’ كه روز سه شنبه در شيراز آغاز شد، در جمع خبرنگاران افزود: اين اقدامات در قالب صندوق بيمه فراگير اجتماعي صورت مي گيرد و اين صندوق جايگزين صندوق بيمه عشايري و روستاييان كشور مي شود.

وي اظهار كرد: بررسي اين آيين نامه در كميسيون اجتماعي دولت در حال نهايي شدن است كه بر اساس اين آيين نامه، بيمه هاي چند لايه و نظام جامع رفاه تامين اجتماعي و نظام بيمه اجتماعي فراگير شكل مي گيرد.

معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: سال 95 سال ثمردهي فعاليت ها و اقدام هاي صورت گرفته از آغاز دولت تدبير و اميد در حوزه زنان و خانواده خواهد بود.

وي گفت: در جلسه اخير دولت، گزارشي از مسائل زنان ايران ارائه و مقرر شد كه اين پيشنهادها در يك ماه آينده در كميسيون اجتماعي دولت مورد بررسي قرار گيرد تا به بسته جامع توان افزايي زنان تبديل شود.

مولاوردي ادامه داد: اگر تصويب اين بسته با همكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور همراه شود، مي توان اميد داشت كه اين اقدام منشا تحولاتي در حوزه زنان و خانواده باشد.

معاون رئيس جمهوري اظهار كرد: تغييرات حوزه خانواده اجتناب ناپذير است و در اين ميان بايد به دنبال تقويت نقاط قوت در كشور بود و براي آن كه نقاط ضعف به بحران تبديل نشود، چاره انديشي كرد.

وي افزود: با توجه به اهميت نهاد خانواده، اين موضوع پس از انقلاب اسلامي همواره مورد توجه دولت ها و نظام بوده است و هيچ دولتي نبوده است كه براي اين موضوع اهميت قائل نباشد.

مولاوردي گفت: حوزه خانواده در كشور متوليان متعددي دارد كه ناهماهنگي آنها يك نقطه ضعف و خلا محسوب مي شود و موجب مي شود كه هم افزايي و اثربخشي مورد انتظار را شاهد نباشيم.

وي بيان كرد: با اين وجود، كارگروهي در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با هدف چاره انديشي براي كاهش طلاق در جامعه تشكيل شده است و شوراي فرهنگ عمومي كشور نيز جلسه هاي يك سال گذشته خود را به موضوع خانواده اختصاص داده است.

معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: در اين حوزه، متوليان مختلفي مانند شهرداري تهران، قوه قضاييه و … فعاليت داشته اند كه از طريق ستاد ملي زن و خانواده تلاش مي كنيم اين برنامه ها و فعاليت ها را هماهنگ كنيم.

مولاوردي گفت: به دنبال تدوين ساز و كار فعاليت هاي هماهنگ در حوزه خانواده هستيم و اين موضوع به تصويب رئيس جمهوري خواهد رسيد.

نخستين همايش ملي علمي پژوهشي ‘تغييرات خانواده و چالش هاي آن در ايران’ به همت پژوهشگاه علوم اجتماعي دانشگاه شيراز در تالار حكمت پرديس ارم اين دانشگاه برگزار شده است.

چالش ها و آسيب هاي خانواده در روند تغييرات، جمعيت و تغييرات خانواده، رسانه ها و تغيير روابط خانوادگي، زنان، ارزش ها و تغييرات بين نسلي در خانواده، ازدواج، همسرگزيني و طلاق در روند تغييرات از موضوع هاي مقاله هايي است كه در اين همايش دو روزه ارائه مي شود.
اين همايش ملي عصر چهارشنبه (فردا) با صدور بيانيه پاياني خاتمه مي يابد.
/انتهای متن/

درج نظر