سومين اتاق كودك و مادر در مترو تهران افتتاح شد

سومين اتاق كودك و مادر صبح امروز با حضور مسولان در زيرگذر مترو چهار راه وليعصر(عج) افتتاح شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، مراسم افتتاحيه سومين اتاق كودك و مادر صبح امروز با حضور دكتر معصومه آباد عضو شوراي شهر، دكتر خزعلي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دكتر محسن نايبي مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و ساير مسولان برگزار شد.

آباد

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران در اين مراسم با اشاره به اقدامات فرهنگي در ايستگاه هاي مترو افزود: فعاليتهاي فرهنگي باعث شده تا ايستگاه ها به خصوص زيرگذر چهار راه وليعصر(عج) از سازه هاي فلزي به گذرهاي فرهنگي تبديل شوند و نيازهاي معنوي و فرهنگي مسافران مورد توجه قرار گرفته است.

نايبي تصريح كرد: شركت بهره برداري مترو تهران به عنوان شركتي كه سهم بزرگي در جابجايي درون شهري پايتخت را به خود اختصاص داده سعي كرده تا در راستاي مصوبه شوراي شهر در خصوص شهر دوستدار كودك اقدامات لازم را انجام دهد.

وي با اشاره به اينكه در ساخت اتاق هاي مادر و كودك از آخرين استانداردهاي ساخت بهره گرفته شده است خاطرنشان كرد: سعي كرديم تا آنجا كه فضا به ما اجازه مي دهد بهترين امكانات را براي شيردهي، شستشو و تعويض لباس كودكان فراهم كنيم.

وي با بيان اينكه پيش از اين در ايستگاه هاي امام خميني و صادقيه اتاق هاي مادر و كودك احداث شده است تصريح كرد: بازخورد هاي خوبي كه از سوي مادران دريافت كرديم كه همين امر باعث شد تا در اين راه مصمم تر از قبل عمل كنيم و اكنون شاهد افتتاح سومين اتاق كودك و مادر در چهار راه وليعصر(عج) هستيم.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران افزود: قصد داريم تا در 3 ايستگاه پرتردد ديگر هم اين اتاق ها را احداث كنيم كه يك ايستگاه در شرق و دوايستگاه هم در جنوب براي اينكار انتخاب خواهند شد و درواقع به گونه اي برنامه ريزي شده كه در هر خط مترو امكان دسترسي به اين اتاق ها فراهم شود.

عملكرد چشمگير مترو در اقدامات فرهنگي

دكتر معصومه آباد عضو شوراي شهر تهران هم در مراسم افتتاحيه سومين اتاق مادر و كودك عملكرد كمي و كيفي مترو تهران در زمينه اقدامات فرهنگي را چشمگير دانست و اظهار داشت: در اين چند سال اخير شاهد اقدامات فرهنگي بسيار خوبي در مترو تهران بوديم كه اين امور سبب شده تا سطح رضايت مندي از مترو تهران افزايش يابد و اكنون مترو تنها يك وسيله حمل و نقل نيست و از اين فضاي مناسب بهره برداري چند منظوره صورت گرفته است.

وي همت وتلاش شركت بهره برداري مترو تهران را براي استاندارد كردن ايستگاه ها شايسته تقدير دانست و افزود: افتتاح اتاق مادر و كودك در ايستگاه مترو كه در راستاي مصوبه شهر دوستدار كودك انجام شده افتخار بزرگي براي مديريت شهري است چرا كه اين اقدام نشان مي دهد توجه خاصي به رفع نيازگروه هاي مختلف شهروندان وجود دارد.

وي تصريح كرد: احداث اين مكان هاي فرهنگي براي شهرونداني كه از اين وسيله استفاده مي كنند يك پيام بزرگتري دارد و آن اين است كه در مسير عبور شهري بايد حق و حقوق يكديگر را رعايت كنيم و با توجه به شرايط خاص مادران و كودكان براي آنها توجه ويژه تري قائل شويم.

وي با بيان اينكه زيرگذر و ايستگاه مترو چهار راه وليعصر(عج) يكي از مكان هاي پرتردد شهري است كه روزانه 25 تا 30 هزار نفر از آن عبور مي كنند گفت: مسلما در اين بين مادراني هستند كه نيازمند شيردهي و يا مراقبت خاص از كودكان خود هستند كه توجه به اين نياز نشان مي دهد كه مديريت شركت بهره برداري مترو تهران دغدغه رفع نيازهاي مسافران خود را دارد.

اهتمام مترو تهران براي رعايت آرامش مادران جاي تقدير دارد

دكتر كبري خزعلي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم ضمن تقدير از مترو تهران براي اهتمام در ايجاد آرامش، سلامت و بهداشت مادر و كودك افزود: هر تلاشي كه در راستاي تقدير از مادرشدن و ايجاد آرامش براي آنها باشد كاري بزرگ و زيباست. اين اقدامات باعث مي شود تا خانم هاي ما در فعاليت هاي اجتماعي خود بدانند كه نظام به فكر آرامش آنهاست.

خزعلي انجام كارهاي فرهنگي در مترو را بسيار ضروري دانست و تصريح كرد: من به طور منظم در حال پيگيري كارهاي فرهنگي مترو تهران هستم. اقداماتي كه به تناسب موقعيت، نيازها و مسائلي مطرح در جامعه انجام مي شود بسيار خوب است و شركت بهره برداري مترو تهران به خوبي از فرصت بدست آمده براي فرهنگ سازي استفاده كرده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: كساني كه از اين وسيله براي تردد استفاده مي كنند كاملا فارغ از هر مسئله اي مي توانند تحت برنامه تربيتي خوب قرار گيرند و من از شركت بهره برداري مترو تهران تقدير مي كنم كه به اين مهم مي پردازند.

/انتهای متن/

درج نظر