سه روز بستنی خوردیم، وزن کم کردیم

شاید باور کردنی نباشد اما بعضی رژیم های غذایی برای کم کردن وزن هستند که خیلی هم خوشمزه و جالبند، یکی از آنها رژیم بستنی است؛ البته نه هر نوع بستنی.

0

17 جولای در آمریکا روز ملی بستنی است و من تصمیم گرفتم تا با خوردن بستنی را در تمام روز جشن بگیرم. در واقع یکی از چیزهای مورد علاقه من در فصل تابستان آن است که همیشه بهانه ای وجود دارد تا بستنی بخورم.

در آمریکا یک شعبه جدید بستنی به نام هالوتاپ وجود دارد که مدعی آن است که سالم بوده و آبمیوه ها و بستنی های آن کاملا طبیعی است.[1]

این بستنی دارای هفت نوع طعم متفاوت است. در مجموع هر پیمانه پاینت[2] که معادل نصف کوارت[3] است شامل 240 تا 280 کالری است. بستنی هالو تاپ پروتئین بیشتر و چربی و کربوهیدرات کمتری دارد. هر پنج پیمانه پاینت طبق برآوردی که انجام دادم تا حدود بیش از 1400 کالری دارد. به نظر من اگر افراد بی شماری در یک رژیم غذایی روزانه تا 1500 کالری وزن خود را پایین می آورند، پس چرا من نباید با انتخاب هالوتاپ به مدت سه روز از وزنم بکاهم؟ به این ترتیب من از تعدادی از دوستانم خواستم تا به اتفاق از بسیتنی هالو تاپ استفاده کنیم. ممکن است که ایده ما به نظرتان کمی عجیب و مسخره به نظر آید. به همین دلیل از خانم کری گلاس من، متخصص علوم تغذیه و بنیان گذار یکی از کالج های تغذیه سوالاتی پرسیدم تا او بگوید که دقیقا چه چیزی را باید بخوریم. کری من گفت: باید بر این موضوع تاکید کنم که اگر به دنبال بستنی با کیفیت و با مواد سالم می باشید، هالو تاپ را توصیه می کنم.

کری اضافه کرد: اگر چه این بستنی کم کالری است اما من مخالف آن هستم که در خوردن افراط و یا تفریط کنید. بهتر است همانند سایرین به طورمتعادل هالوتاپ بخورید.

کری همین طور گفت: خوردن هالو تاپ در سه روز و رژیم غذایی گرفتن روشی ناسالم بوده و حتی ممکن است که در آینده شما دچار کسالت و یا مریضی شوید.

اما من به همراه دوستانم میا، کلی و الکس تصمیم گرفتیم که رژیم بستنی را امتحان کنیم. بایستی از خوردن بسیاری از مواد خوراکی مانند الکل و غیره به جز بستنی هالوتاپ اجتناب می کردیم.

همچنین ما در سایتی به طور داوطلبانه به تبلیغ درباره نتایج خوردن هالو تاپ می پرداختیم.

بسیاری از تبلیغات ما استقبال کردند. به این دلیل که کمتر کسی پیدا می شود که به هر دلیل و هر وقتی نخواهد بستنی بخورد. این طور نیست؟ من با افتخار و غرور می گویم که تنها فردی بودم که در مورد رژیم بستنی دروغ نگفتم و تقلب نیز نکردم. ما در این رژیم غذایی مقداری وزن کم کردیم؛ حدود 8 پوند.

طبق نتایجی که به دست آوردیم خوردن هالوتاپ مانند آووکادو و فیبر باعث اشباع شدن و حالت سیر بودن ما به مدت زمان طولانی تری می شود. در نتیجه احساس گرسنگی کاذب از فرد دور می شود.

در ضمن خوردن بستنی هالوتاپ به روی کارکرد بهتر هورمون ها نیز اثر می گذارد.

به گفته خانم کری برخی از راه های طبیعی و سالم برای کاهش وزن به این گونه اند. به طور کامل از خوردن شکر پرهیز کنید. در حد امکان تمامی غذاهای بسته بندی شده را دور بریزید تا از کالری های اضافی و مواد شیمیایی افزوده شده به غذاها راحت شوید. میوه و سبزی بخورید و در نهایت از غذاهای کامل و اصلی که دارای چربی سالم و مواد پروتئین دار هستند، استفاده کنید.

 

[1] در این اواخر در کشور ایران هم بستنی فروشی هایی با این عنوان به مردم بستنی عرضه می کنند.

[2] یک لیوان پاینت جامی برای نوشیدن است که می تواند یا ۲۰ اونس سلطنتی انگلیسی (برابر ۲۶۸ میلی‌گرم) ۱۶ اونس آمریکایی (۶۷۰ میلی‌گرم) مایع درون خود جای بدهد.

[3] کوارت (به انگلیسی : Quart واحدی برای حجم (برای هر دو دستگاه امپراتوری انگلیس و دستگاه آمریکایی) برابر با یک چهارم گالن  استفاده می شود. از این روی نامش Quart ربع(دو پاینت و چهار پیمانه) است. از آن‌جا که به صورت تاریخی گالن در اندازه های مختلفی استفاده شده، کوارت هم در اندازه‌های مختلفی وجود دارد. سه نوع از این کوارت‌های باقی‌مانده اکنون استفاده می‌شوند، که تقریباً همهٔ آن‌ها برابر یک لیتر است. علامت اختصاری کوارت qt است.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر