سه اشتباه رایج زنان

زنان درمقایسه با مردان در امر سلامت خود چند اشتباه رایج و رفتار نادرست دارند که حتما با اصلاح آن سلامتی خود را بهتر تامین می کنند.

0

گاهی همانند مردان مواظب بودن برای ذهن و بدن شما مفیدتر است.

بنا به تحقیقات مجله پزشکی نیو انگلند، عده زیادی از زنان می دانند که علائم و نشانه های حملات قلبی در خانم ها و آقایان متفاوت هستند و آمار زنانی که کمتر از 50 سال دارند و تحت مراقبت های پزشکی هستند بیش از دو برابر مردانی است که به همین دلیل تحت این مراقبت ها بوده و کمتر از 50 سال سن دارند.

به گفته جودیت لیچ من پزشک و استاد دانشگاه پل، محققان در طی تحقیقی دریافتند که در گروهی کوچک از زنانی که بین 30 تا 55  سال هستند و دچار حملات قلبی شده بودند، کمک های لازم را با تاخیر دریافت کردند.

چرا که آنها فکر می کردند که حتی با داشتن عوامل خطرناک سکته قلبی و یا وجود سابقه بیماری قلبی در خانواده، هیچ وقت خطری جدی آنها را تهدید نمی کند.

  • وسواس بیش از حد نسبت به وزن خود نداشته باشید.

هر روز نسبت به  اندازه گرفتن وزن خود وسواسی می شوید. مثلا کاهش یک پوند، سپس افزایش دو پوند و بعد بازگشت چند اونس در مدت 72 ساعت شما را هیجان زده می کند.

شاید استفاده  از لباس هایی که به عنوان راهی برای اندازه گیری وزن شما به کار می رود، بتواند در مورد کم کردن وزن، کمک تان کند؛ به شرطی که به آن اعتیاد پیدا نکنید.

اما بر طبق تحقیقات انجام شده سال 2014 در plos one بهترین راه اندازه گیری وزن خود استفاده از ترازو هفته ای یک بار می باشد.

  • از اینترنت کمتر استفاده کنید.

به هنگام بررسی وضعیت سلامت بدن، خانم ها مایل به انجام تحقیق و یافتن اطلاعات از طریق اینترنت هستند.

به گزارش مرکز تحقیقاتی pew در سال 2013 ، 40 درصد زنان در مقایسه با 30 درصد مردان می گویند که آنها برای مطلع شدن از کار کرد بدن خود دائما از اینترنت استفاده می کنند، این در حالی است که 55 درصد آنها  به پزشک مراجعه می کنند.

توجه کنید که طبابت کردن سر خود و بدون نظر پزشک موجب به وجود آمدن اضطراب و دلهره بی مورد می شود.

ولی فیلیپس پزشک نیویورکی و گزارشگر اخبار پزشکی در شبکه سی بی اس یک بار خانمی جوان به همراه دو فوت برگه های انباشته شده و ضخیم وارد دفتر من شد. این برگه های پرینت مطالبی بود که او از اینترنت تهیه کرده بود. او به من گفت که امیدوار است به بیماری هادکین لیمفوم مبتلا نشده باشد.

حتی او می خواست راه درمان خود را انتخاب کندو نهایتا خوشبختانه نتایج حاصل از آزمایشات، سلامت او را نشان می دادند.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر