سهم زنان در فعالیت‌های اقتصادی باید به 30 درصد برسد

0

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان ضمن تاکید بر اینکه توسعه پایدار بدون مشارکت زنان امکان‌پذیر نیست، گفت: سهم زنان در فعالیت‌های اقتصادی باید به 30 درصد برسد.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا در خراسان، سهیلا جلودارزاده در همایش ارتقای جایگاه زنان در عرصه تولید و تجارت که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی و به همت کانون زنان بازرگان برگزار شد، اظهار کرد: باور رئیس جمهور نیز بر افزایش مشارکت زنان و اصلاح روند امور به میزان متوازن است و نباید در اشتغال تبعیضی وجود داشته باشد.

جلودارزاده افزود: در زمان حاضر، فرصتی برای عقب ماندن نداریم چون فاصله‌ ما از دنیا زیاد می‌شود و باید نقش خود را در آموزش زنان بازرگان و ارتقای دانش آنان ایفا کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان در ادامه به خلأ وجود شبکه‌های اجتماعی بین زنان مدیر استان در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر یک شبکه ارتباطی بین زنان مدیر در بخش‌های اقتصادی نداریم، به این منظور باید اتاق مدیران زن تشکیل شود.

وی گفت: زنانه مردانه کردن کارها خانم‌ها را تضعیف کرده و باعث عقب‌ماندگی تاریخی آنان از فعالیت‌های اقتصادی شده است.

جلودارزاده ادامه داد: در حال حاضر یکی از بزرگترین کارهایی که باید در این زمنیه انجام شود تشکیل گروه‌های خیرین کارخانه‌ساز است. همچنین تشکیل صندوق حمایت از کارآفرینان در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در حال حاضر 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار داریم که به شغل نیاز مبرم دارند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان در خصوص مهمترین رویداد اقتصادی در بخش زنان در سال جاری عنوان کرد: سال گذشته نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار برای اولین بار در کشور برگزار شد که دوره دوم این نمایشگاه 24 تا 28 شهریور امسال به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال شامل نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار خواهد بود که از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در آن دعوت می‌شود. همچنین همایش دو روزه بین‌المللی با گرایش به مساله کارآفرینی و اشتغال با شعار تولید، اشتغال، صادرات برگزار خواهد شد.

به گفته جلودارزاده در این همایش 15 کارآفرین نمونه کشور و بانوی کارآفرین نیز معرفی خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر