سند ورزش بانوان در شورای انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب سند ورزش بانوان در شورای فرهنگی اجتماعی بانوان گفت: این سند برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، لاله افتخاری در مراسم سالگرد تاسیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس نهم افزود: امروز در مجلس دهم غربت کمیسیون فرهنگی بیشتر مشهود است.


وی ادامه داد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و شورای فرهنگی اجتماعی زنان در جایگاه تولید محتوا در حوزه زنان و خانواده و سیاستگذاری در این زمینه بسیار موثر است و مجلس شورای اسلامی ویترین مصوبات شورا است.
نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به تصویب سند ورزش بانوان در شورای فرهنگی اجتماعی بانوان گفت: این سند برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود. همچنین مصوبه عفاف و حجاب در شورا آماده شده است و در مجلس پیگیری شده و حتی به سوال از وزیر انجامید.
افتخاری تشکیل ستاد ملی زن و خانواده را از دیگر دستاوردهای شورای فرهنگی اجتماعی زنان دانست و اضافه کرد: این شورا در موضوع جمعیت مصوبات خوبی داشته است. همچنین در موضوع دانشجویان ایرانی خارج از کشور اقدامات درخوری انجام شده است و بخشی از مشکلات این افراد حل شده است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در حل مسائل فرهنگی خانواده خاطرنشان کرد: مساله مهد کودکها نقشه غرب برای خانواده های ایرانی است که با اجباری کردن مهد کودکها به دنبال دور کردن کودک از آغوش مادر بودند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: در کمیته بین الملل شورای فرهنگی اجتماعی زنان اسناد بسیاری مطالعه شده است و مطالب خوبی جمع آوری شده است و به دنبال این اقدامات، اسناد در اختیار نهادها قرار می گیرد تا در مجامع بین المللی از آنها استفاده کنند همچنان که در کنوانسون زنان در ۸ مارس از این مطالب بهره برداری می شود.
افتخاری با انتقاد از دولت یازدهم در تعامل با شورا گفت: با گذشت ۳ سال از دولت، هنوز حکم نمایندگان امور بانوان برخی دستگاه ها برای حضور در جلسات شورای فرهنگی اجتماعی بانوان زده نشده است. دولت باید در تنظیم برنامه ششم با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام می کرد که این اقدام انجام نشد.

/انتهای متن/

درج نظر