سلامت ازدواج نقش بسزایی در پایداری خانواده دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر گفت: سلامت ازدواج نقش بسزایی در امید به زندگی یک فرد و پایداری خانواده ایفا می‌کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از رابر، همایش آموزشی ترویج ازدواج سالم در شهرستان رابر با حضور جمعی از مسئولان محلی و جوانان به همت شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات فرمانداری رابر صبح امروز برگزار شد.

ابراهیم شمس‌الدینی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر، در این همایش اظهار داشت: این همایش به منظور ترغیب جوانان به ازدواج و ایجاد بستری مناسب برای تشکیل زندگی خانوادگی سالم برگزار شده‌است.

وی موضوع سلامت ازدواج را بسیار مهمتر از ابعاد آن دانست که نقش به‌سزایی در امید به زندگی یک فرد و پایداری خانواده ایفا می‌کند.

شمس‌الدینی گفت: افرادی که ازدواج سالم و مناسب دارند، از طول عمر بیشتر و سلامت روان بهتری برخوردارند، از نظر جسمانی نیز سالم بوده و احساس امنیت بیشتری کرده و شادتر هستند، دارای رشد عاطفی و افزایش حس مسئولیت بوده و به لحاظ تجربه همسر، پدر و مادر شدن به نوعی به کمال شخصیت می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج مزایای اجتماعی و معنوی را در پی دارد، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم و اساسی ازدواج، داشتن سلامت خانواده‌هاست که طی آن تمام افراد خانواده از مزایای اجتماعی و معنوی یک زندگی سالم و سعادتمند بهره‌مند می‌شوند.

شمس‌الدینی با اشاره به نقش مادران در خانواده تصریح کرد: مادر در خانواده حکم قلب را برای سلامت خانواده دارد و زمانی که مادر خانواده بتواند سلامت را به خانواده انتقال دهد، به دنبال آن ما یک جامعه سالم و بانشاط داریم.

‌حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی امام جمعه هنزاء رابر نیز در این همایش با تاکید بر فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان اظهار داشت: سفارش اسلام درباره ازدواج بر دقت و انتخاب در ازدواج بوده و از دیدگاه اسلام ازدواجی سالم است که با درایت، تعقل و تفکر کامل از طرف دختر و پسر صورت ‌گیرد که این مسئله نیازمند افزایش سطح آگاهی خانواده و جوانان در این زمینه است.

وی افزود: ازدواج زمینه آرامش انسان را فراهم می‌کند و خانواده‌ها باید به این مهم توجه داشته‌باشند، چرا که ازدواج سبب می‌شود، جوانان از شر شیاطین و دشمنان دروغین نجات پیدا کنند.

علیدادی دو امر اصالت خانوادگی و دنبال فرزند بودن را از مهمترین مسائل دوام خانواده‌ها برشمرد و افزود: وجود فرزند در خانواده‌ها سبب برکت فکری، ظاهری و باطنی است.

وی با اشاره به اینکه جوانان دنبال همسر عفیف هستند، گفت: آنچه که زمینه ازدواج بادوام‌، آسان و زودرس را برای دختران فراهم می‌کند، اصالت خانوادگی و تدین است و سه عامل ذکر خدا، شرع و ازدواج در دنیا به ما آرامش می‌دهد.

/انتهای متن/

درج نظر