سالانه ۶۰ هزار ازدواج با حمایت کمیته امداد انجام می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حداقل سالانه ۶۰ هزار ازدواج میان دختران و پسران خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد انجام می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، پرویز فتاح عصر شنبه در مراسم اهدای ۳۰۰ کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمی برای ترویج سنت حسنه کمک به ازدواج جوانان است زیرا این کار از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد و در پی آن جامعه به سمت تعالی پیش می رود.

پرویز فتاح

وی افزود: حداقل سالانه ۶۰ هزار ازدواج میان دختران و پسران خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: تصور می کنم با ثواب و زیباترین کارها را خیران انجام می‌دهند که در راستای گره گشایی از کار جوانان برای ازدواج قدم می گذارند و کمیته امداد در این باره کمک بسیار کوچکی کرده و بیشتر واسطه خیر است.

وی عنوان کرد: ما قصد ترغیب جامعه به خدمت رسانی داریم کاری که دین و مکتب ما بر آن بسیار تأکید دارند.

همه متدینان باید مددکار باشند

فتاح با بیان این که روحیه خیر و امداد باید در جامعه تقویت شود، اظهار داشت: دست امید به سوی دولت برای کمک، کار درستی نیست اگرچه دولت باید به وظیفه خود در حد توانایی عمل کند و باید همه متدینان مددکار باشند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد مورد اعتماد مردم و خیران است و ما باید امانت مالی مردم را بای ه اهل آن برسانیم و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: آنچه که وظیفه ما است باید به شهر قم خدمت کنیم اما وجود مراجع تقلید و خیران در استان قم موجب شده که ما انتظار داشته باشیم این شهر به چندین استان ضعیف نیز کمک‌رسانی کند.

وی در پایان به ۳۰۰ نوعروس حاضر در این مراسم هدیه سفر به کربلای معلا را اهدا کرد.

/انتهای متن/

درج نظر