زهرا نعمتی؛ الگوی ورزشی برای زنان

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در تازه ترین مطلبی که در خصوص رقابتهای تیر و کمان بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ منتشر کرده، عملکرد ورزشکاران ایران را زیر ذره بین برده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در مطلب منتشر شده سایت کمیته بین المللی پارالمپیک آمده است: زهرا نعمتی افسانه «سامبودرمو» (زمین تیراندازی بازیهای ریو) بود.

وی احترام همه شرکت کنندگان و تماشاگران حاضر در رقابتها از همه دنیا را برانگیخت. حضورش در المپیک و پارالمپیک همراه با تلاش خستگی ناپذیری که وی برای زنان در ورزش انجام داد از او یک الگو ساخته است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: نعمتی در دیدار پایانی موفق شد «وو چونیان» چینی را در ریکرو آزاد بانوان از پیش رو بردارد. «وو» از اینکه با نعمتی رقابت کرده خوشحال است و آماده است بار دیگر با این کماندار رقابت کند.

کماندار سرشناس ایتالیایی «الیزابتا میینو» در یک‌چهارم نهایی به نعمتی باخت و پس از مسابقه گفت که انگار در دیدار فینال باخته است.

در پایان عنوان شده است: نعمتی تنها شرکت کننده ایران در این رقابتها نبود. غلامرضا رحیمی و ابراهیم رنجبر هم موفق شدند در رقابتهای ریکرو آزاد به روی سکو بروند. این دو در نیمه نهایی در پنج ست با هم رقابت کردند و رحیمی سرانجام صاحب مدال طلا شد و رنجبر به برنز رسید.

/انتهای متن/

درج نظر