زنی که ۶۰۰شاکی دارد

 زن میان‌سالی که بیش از ٦٠٠ شاکی دارد و رقمی حدود هفت میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد. این زن که توسط پلیس آگاهی استان قم بازداشت شده، از اوایل سال ٩٠، فعالیت مجرمانه خود را آغاز و ابتدا با جلب اعتماد طعمه‌هایش، راه را برای رسیدن به هدف نهایی خود که کلاهبرداری میلیاردی بود، هموار کرد.

0

 یکی از شاکیان این پرونده به شرق گفت: «سال ٩١ از طریق اقوام متوجه شدیم زنی که نسبت فامیلی دور با او داریم، مدعی است با قیمت‌های مناسبی اقوام را با تور به کربلا و سوریه برده است. این زن که ٤٥ سال دارد، افراد را با مبالغ ٣٠٠ تا ٤٠٠ هزار تومان به کربلا و سوریه برده و مسافران از محل اقامت و خدماتی که در طول سفر به آنها داده شده بود، بسیار راضی بودند. به همین دلیل، ما هم برای سفر کربلا ثبت‌نام کردیم و سال ٩١ به کربلا رفتیم. وقتی برگشتیم، این زن به ما پیشنهاد داد چند بلیت تور از او بخریم و با قیمت بالاتر به دوستان و آشنایان بفروشیم تا سود کنیم همین کار را هم کردیم. بعد از اینکه چندبار این کار را انجام دادیم، تورهای کربلا به تور مالزی، ترکیه و اروپا تبدیل شد و او در اواسط سال ٩٢، گفت برای رفتن به مکه هم می‌توانیم ثبت‌نام کنیم. ما هم با توجه به سابقه خوبی که از او دیده بودیم، این کار را انجام دادیم، اما وعده‌اش عملی نشد».

این شاکی ادامه داد: «متهم که بعدها فهمیدیم همه کارهایش نقشه‌ای برای جلب‌نظر ما بود، به ما گفت در آژانسی که او کار می‌کند، امکان خرید ارز با قیمت دولتی وجود دارد و او می‌تواند برای ما هر مقدار که بخواهیم، دلار دولتی بگیرد. ما هم چندبار این کار را کردیم و مشکلی پیش نیامد، بعد از آن، هر بار مقدار بیشتری دلار سفارش می‌دادیم و در آخرین مرحله که دلار به او سفارش دادیم، قرار بود دلارها را اسفند سال گذشته تحویل دهد، اما دیگر از او خبری نداشتیم. با توجه به اینکه کلاهبردار از اقوام دور بود و ما شناخت کمی از او داشتیم، به خانه‌اش رفتیم، ولی پدر و مادرش هم از او بی‌اطلاع بودند. سپس سراغ آژانس مسافرتی رفتیم اما رئیس آژانس گفت اصلا این خانم اینجا کار نمی‌کرد و وقتی اصرار ما و بلیت‌ها را دید، گفت این زن تورهای کربلا و سوریه را به قیمت یک‌میلیون‌و صد تومان می‌خرید، اما آنها را با قیمت ٣٠٠ یا ٤٠٠ هزار تومان به مردم می‌داد تا حرف‌هایش را باور کنند و بعد از آن بتواند به هدف اصلی‌اش برسد. همچنین به سازمان حج و زیارت مراجعه کردیم و پی ‌بردیم اصلا چیزی به اسم تور مکه وجود خارجی ندارد و او همه پول‌های ما را در جیب خودش گذاشته است. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، فهمیده‌ایم حدود هزار نفر برای سفر مکه ثبت‌نام کرده‌اند».

این شاکی همچنین گفت: «پس از اینکه موضوع کلاهبرداری را همه مال‌باختگان فهمیدند، عد‌ه‌ای در تهران و عده‌ای هم در قم شکایت کردند و درنهایت پلیس قم با پیداکردن مخفیگاه این زن، او را در تهران دستگیر کرد».

بنابر این گزارش، درحال‌حاضر متهم در اداره آگاهی قم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد این در حالی است که اخبار اولیه حکایت از آن دارد که بیش از ٦٠٠ نفر از این زن شکایت کرده‌اند و مبلغ کلاهبرداری‌شده به بیش از هفت میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: شرق /انتهای متن/

درج نظر