زنگ خطر پدیده «دوست اجتماعی» به صدا درآمد

دوست اجتماعی پدیده نوظهور و عوام فریبانه در جامعه به حساب می آید که پایه های زندگی مشترک را سست می کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، رامین برزگر روان شناس و مشاور خانواده در خصوص معضل دوستی های اجتماعی اظهار داشت: دوست اجتماعی از پدیده های نو ظهور در جامعه به حساب می آیند که در سالهای اخیر از طریق کانال های ورودی مانند سریال های غربی و شبکه های اجتماعی وارد فرهنگ ما شده است .

وی افزود: این پدیده که در جوامع غربی رواج دارد و با فرهنگ و سبک زندگی آنها مطابقت دارد، در جامعه ما به دلیل عدم همخوانی با فرهنگ ایرانی -اسلامی، باعث بروز مشکلات جدی در روابط زوجین می شود.

برزگر ادامه داد: برخی افراد به بهانه روشنفکری یا گسترش روابط اجتماعی با جنس مخالف وارد رابطه دوستی می شوند و ادعا می کنند که جنسیت طرف مقابل برایشان ملاک نیست که این امر تنها یک توجیه کودکانه است، هر فرد می تواند با جنس مخالف خویشاوند یا همکار باشد که هر کدام محدودیت های خاص خود را دارد.

این کارشناس تصریح کرد: در جامعه سنتی ایران که مذهب و عرف حرف اول را می زند، چنین روابطی جایی ندارد و در صورت ترویج این پدیده در نهایت پایه های زندگی زناشویی سست شده و بنیان خانواده ها از هم خواهد پاشید.

برزگر با اشاره به اینکه اصطلاح دوست اجتماعی یک اصطلاح عوام فریبانه است، گفت: افراد متاهل باید به همسر و خانواده خود متعهد باشند و از طرف مقابل نیز بخواهند در روابط خود صادق و وفادار باشند و از زندگی مشترک شان مراقبت کنند، در غیر این صورت باید منتظر اتفاقات تلخ و ناگوار در آینده باشند.

/انتهای متن/

درج نظر