زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در حماسه آزادی خرمشهر داشتند

0

رئیس سازمان نشر زنان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر مجاهدت‌ها و حماسه‌های زنان برای آزادی خرمشهر گفت: زنان نقش تعیین کننده‌ای در حماسه خرمشهر داشتند.
به گزارش به دخت به نقل از آنا، مریم مجتهد‌زاده در همایش تجلیل از زنان مقاوم خرمشهر با تاکید بر نقش زنان در آزادی خرمشهر گفت: در طول تاریخ همیشه به آزادی خرمشهر از دید یک واقعه هیجان آور و تاریخی توجه شده است اما اگر از نزدیک شرایط آن موقع کشور را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که آزادی خرمشهر یک معجزه عظیم بوده‌است، دشمن برای خرمشهر و تهاجمی که به کشور وارد کرده بود هدف‌گیری و برنامه‌ریزی دقیقی را در نظر گرفته بود.

مریم مجتهد‌زاده

وی افزود: هدف دشمنان از جمله به خرمشهر اشغال استان خوزستان و خرمشهر بود به طوری که فکر می‌کردند تا یک هفته بعد تهران را نیز بدست خواهند آورد. بر همین اساس دشمنان هر گونه راه و توسعه را امتحان کردند زیرا فکر می‌کردند در کشور با توجه به تازگی انقلاب ایران ارتش و انسجامی در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان نشر زنان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انقلاب ایران بدون وابستگی به شرق و غرب با یک مدیریت جدید صورت گرفت در حالیکه کشورهای دیگر نمی‌گذاشتند ایران به حیات خود ادامه دهد به طوریکه ما حتی سیم خاردار را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم. همچنین در یک اعتلاف نانوشته تمام دنیا با ما در حال جنگ بود.

مجتهد‌زاده با بیان اینکه خرمشهر فتح ارزش‌های اسلامی بود، یادآور شد: جوهر ایمان و انقلاب در میدان عمل در اراده و در یک مدیریت بسیار خوب خود را نشان می‌دهد. همچنین نقش زنان در حماسه خرمشهر بسیار تعیین کننده بود به طوری که زنان در خط مقدم جبهه‌ها جنگیدند و تدارکات و امداد رسانی به همت زنان صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در جنگ یمن دشمنان روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بار یمن را بمباران می‌کنند و قربانیان اصلی در این بمباران‌ها زنان و کودکان هستند، همین سکوتی که هم اکنون در برابر حملات یمن دارند قبلا نیز در برابر حملات سایر کشور‌ها نسبت به ایران داشتند.

رئیس سازمان نشر زنان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جوانان باید بدانند که ما چه گذشته پر افتخاری داشتیم زیرا مادران و همسران رزمندگان در طول جنگ حماسه‌های بسیاری را آفریدند و امنیت فعلی کشور، دستاوردهای سیاسی نظامی اجتماعی مدیون کسانی است که از همه زندگی خود به خاطر دفاع ازمیهن می‌گذشتند.

وی یادآور شد: کدام جنگ‌های دنیا را سراغ دارید که زنان با عزت در جنگ و با عاطفه زنانگی و شهادت درآمیزند و جنگ را فتح کنند. بنابراین این تجربیات و افتخارات باید در اختیار نسل جدید قرار گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر