زنان بايد در حوزه توليد و اقتصاد ديده شوند

مديركل اموربانوان و خانواده استانداري البرز با اعلام اينكه زنان سهم قابل توجهي از توليد را به خود اختصاص داده اند گفت: اين قشر به عنوان نيمي از جمعيت جامعه بايد دراين حوزه ديده شود .

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا ،بي بي عصمت سرفرازي روز سه شنبه در ديدار با كارگران زن به مناسبت هفته كارگر در منطقه صنعتي سمين دشت افزود: امروز با توجه به هدف بزرگ ‘ اقتصاد مقاومتي ‘ در بخش اقدام و عمل زنان نيز بايد همپاي مردان مانند ساير عرصه هاي مشاركتي در گذشته حضور يابند .

وي ادامه داد: البته اين حضور بايد توام با تامين خدمات و رفاه براي آنان باشد بنابراين واحدهاي توليدي و صنعتي به منظور بهره مندي هرچه بيشتر از توان توليدي بانوان بايد به تامين خواسته هاي آنان بپردازند .

سرفرازي گفت: زنان كارگر نيز بايد همپاي ساير مردان و زنان در حوزه هاي مختلف از طرح هاي آموزشي بهره مند شوند بنابراين لازم است با توسعه مراكز آموزش عالي در واحدهاي صنعتي اين مهم تحقق يابد .

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري البرز اضافه كرد: اكنون طرح شناسنامه سلامت كاركنان در اين استان در دست اقدام قرار گرفته كه زنان كارگر نيز از آن بي بهره نخواهند ماند .

سرفرازي ، توجه به زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، توجه به حوزه روابط كار و بازار كار زنان، تامين اشتغال و حمايت اجتماعي از زنان و گسترش آموزشهاي فني و حرفه‌اي و مهارتهاي كارآفريني زنان را از جمله موضوعات پيش بيني شده در دولت يازدهم برشمرد كه با همكاري بيش از پيش دستگاه هاي اجرايي امكان پذير است .

دراين بازديد مديركل امور بانوان و خانواده استانداري البرز طرح احداث مهد كودك در شهرك صنعتي سيمين دشت را براي زنان كارگر پيشنهاد كرد .

/انتهای متن/

درج نظر