زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی از زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فرشته سلجوقی امروز 20 فروردین ماه در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شده است اما متاسفانه آسیب‌های اجتماعی بیشتر زنانه شده و مسئول این اتفاق فقط یک یا چند دستگاه متولی نیستند.

وی ادامه داد: محور هر جامعه انسان است و زنان نیمی از جمعیت انسانی و مولد جامعه را تشکیل می‌دهند که اگر نگاه حمایتی و پشتیبانی به آن‎‌ها نداشته باشیم این طیف از جامعه مصرف‎‌کننده و سربار توسعه خواهد شد.

سلجوقی با اشاره به اینکه برای رشد جامعه باید مدیریت زنان را مورد توجه قرار دهیم گفت: جامعه زنان در کشور به دو دسته تقسیم می‌شود یکی زنان فرهیخته و کارآفرین و دیگری زنان سرپرست خانوار و آسیب‌دیده که برای جبران فاصله بین این دو طبقه باید به رشد اعتماد به نفس گروه دوم کمک شود.

سلجوقی آموزش زنان را آموزش به خانواده دانست و افزود: آموزش زنان به عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه از 55 سال قبل مورد توجه قرار گرفته است، برای پرداختن به این مهم باید به نقش‌های متفاوت زنان در جامعه توجه کرد و آنان را در تمام امور مشارکت داد.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان در امور جامعه به معنای نفی خانه‌داری نیست، اظهار کرد: مشارکت با اشتغال متفاوت است جامعه باید به سمتی برود که خانه‌داری را یک شغل دانسته و این را بداند که نتایج حاصل از درآمد خانه‌داری زنان حتی از درآمد فروش نفت نیز بالاتر است.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی پیشرفت، آزاداندیشی و تعالی را از دستاوردهای انقلاب برای زنان دانست و گفت: زنان مدیر پنهان و فرهنگی خانواده هستند که آینده جامعه توسط آنان رقم می‌خورد و باید به عنوان رکن عاطفی به آنان توجه کرد.

وی در زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری در تبیین اقتصاد مقاومتی نیز، خاطرنشان کرد: زنان باید به طور جدی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند و به این باور که آنان مالک اشیا هستند نه اشیا مالک آنان، برسند.

سلجوقی شیوه زندگی عقلانی را یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: زنان عامل تکریم خانواده هستند و فرزندان باید در دامان مادرانی رشد کنند که به پیشرفت جامعه فکر می‌کنند.

سلجوقی همچنین از تدوین برنامه‌های مربوط به زنان در دفتر استانداری خبر داد و عنوان کرد: این برنامه با هدف تقویت و توسعه زنان در عرصه خانواده و جامعه تدوین شده و شامل 12 هدف کلی که 90 برنامه جزئی دارد، می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر