زمان طلایی را برای المپیک ریو از دست ندهیم

قایقران تیم ملی روئینگ بانوان گفت: اگر قرار است توجهی به قایقرانان صورت بگیرد باید همین الان انجام شود. ما تا الان هم زمان را برای المپیک از دست داده‌ایم و باید در ادامه تلاش کنیم از فرصت طلایی باقی مانده استفاده کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سولماز عباسی درباره شرایط تمرینات خود اظهارکرد: دو ماه قبل از پایان سال 93 در اردوی اسپانیا بودیم و شرایط درآن جا بسیار خوب بود. امکانات و پیست خوب این کشور باعث شد که بچه ها از نظر پیشرفت جهش بسیار خوبی داشته باشند. بعد از تعطیلات نیز اردوی تیم ملی روئینگ در دریاچه آزادی آغاز شده است. در واقع به این دلیل که در ایران پیست مناسبی نداریم مجبور شدیم قبل از عید به اسپانیا برویم. امیدوارم برای مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه شرایطی مهیا شود تا بتوانیم در پیست های بهتری در ایران تمرین کنیم.

عباسی درباره رقابت‌های پیش روی قایقرانان گفت: مسابقات دانشجویان جهان اوایل تیرماه برگزار می‌شود و به دلیل اینکه شرایط سنی دارد من نمی‌توانم در این رقابت ها شرکت کنم اما به عنوان کادرفنی به این مسابقات می‌روم و امیدوارم که بتوانم برای تیم ملی فایده داشته باشم. مسابقات قهرمانی آسیا اوایل مهرماه برگزار می‌شود و بعد از آن هم مسابقات مهم کسب سهمیه المپیک برگزار می‌شود. هنوز تایید نشده که به مسابقه کاپ جهانی اعزام می‌شویم یا نه. باید برنامه ریزی های فدراسیون و سرمربی تیم ملی را در نظر بگیریم و آن ها هستند که تصمیم می‌گیرند که به چه مسابقاتی اعزام شویم.

قایقران تیم ملی بانوان درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016 ریو اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که من دارم مسابقات قهرمانی آسیا از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک جداست. یعنی مسابقه ای با عنوان کسب سهمیه المپیک برگزار می‌شود که به احتمال فراوان قبل از مسابقات قهرمانی آسیاست. برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی در برخی مواقع تغییر می‌کند و این احتمال وجود دارد که هردو مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک ادغام شود و یا اینکه جدا برگزار شود.

او ادامه داد: به هرصورتی که برگزار شود ما تلاشمان را برای کسب سهمیه المپیک انجام می‌دهیم. سال های گذشته روئینگ در آسیا پیشرفت زیادی نکرده بود و کشورها تجربه زیادی نداشتند. اما الان این طور نیست و روئینگ در آسیا از سطح بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که ما پیشرفت می‌کنیم کشورهای دیگر هم تلاش می‌کنند و به قدرت خوبی رسیده اند. بنابراین کسب سهمیه المپیک حتی در قاره آسیا نیز سخت است. برای کسب سهمیه باید تمریناتمان را به بهترین شکل انجام بدهیم تا از رقیبان آسیایی خودمان عقب نیفتیم.

عباسی هم چنین درباره مسابقات قهرمانی آسیا نیز تصریح کرد: این مسابقات قبل از کسب سهمیه است و به دلیل اینکه همه با آمادگی خوبی می‌آِیند محک مناسبی برای قایقرانان تیم ملی است. این رقابت ها مشخص می‌کند که قایقرانان در چه سطحی از آمادگی هستند و برای کسب سهمیه چقدر باید تلاش کنند.

او با تاکید بر اینکه حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تاثیر زیادی روی نتایج تیم ملی دارد تصریح کرد: در حال حاضر در یک فرصت و زمان طلایی قرار داریم و اگر این زمان را از دست بدهیم شرایط بسیار سخت می‌شود. اگر قرار است رسیدگی صورت بگیرد الان بهترین زمان است. حمایت و توجه در فاصله 6 ماه مانده به آغاز مسابقات فایده ندارد و شاید خیلی کارایی نداشته باشد. پایه و اساس آمادگی ورزشکار الان ساخته می شود و شاید بتوان گفت حتی الان هم دیر است. من می‌دانم که کشورهای دیگر تمرینات بسیار خوبی را برای المپیک انجام می‌دهند و برنامه ریزی سالیانه مناسبی دارند.امیدوارم وزارت ورزش حمایت های خود را کم نکند تا فدراسیون با کسری بودجه مواجه نشود.

عباسی درباره اعطای پاداش مدال بازی های آسیایی اینچئون گفت: زمانی که ما در اردوی اسپانیا بودیم وزارت خانه اعلام کرده بود نوبت دریافت سکه های قایقرانان مدال آور بازی های آسیایی است اما ما آن زمان ایران نبودیم و زمانی هم که بعد از تعطیلات سال نو مراجعه کردیم گفتند فعلا موجودی سکه ندارند و باید منتظر باشیم تا قیمت ها سروسامان بگیرد. این موضوع کمی زمان می‌برد و قرار است به ما خبر بدهند.

او در پایان گفت: برای مدال برنز انفرادی من 40 سکه در نظر گرفته شده است اما برای روئینگ 4 نفره ،نیمی از سکه های کل در نظر گرفته شد و به دلیل اینکه من یک مدال داشتم درصدی از آن را به من اختصاص دادند که معادل یک سکه است. درمجموع 41 سکه به من تعلق می‌گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر