ریشه‌یابی «آسیب‌های اجتماعی» به‌دستور رهبر انقلاب در دستور کار قرار گرفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد انجام طرح‌های سنجش خانواده گفت: ریشه‌یابی «آسیب‌های اجتماعی» به‌دستور رهبر انقلاب در دستور کار نظام قرار گرفته است.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، جلسه کارگروه بررسی راهکارهای کنترل و کاهش طلاق و افزایش ازدواج به‌ریاست محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و بعد از ارائه گزارش مدیرکل دفتر اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور پیرامون وضعیت استان‌های کشور از نظر شیوع طلاق، استان‌های تهران، البرز، گیلان، قم، مرکزی، خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، مازندران و فارس به‌عنوان 10 استان منتخب و حائز به‌منظور اجرای برنامه ملی کنترل و کاهش از طلاق انتخاب شدند.

در ادامه جلسه، گزارش یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه تحکیم نهاد خانواده ارائه شد.

در این گزارش موضوع “میانجیگری و حکمیت” به‌عنوان یکی از راه‌‌ها به‌منظور مقابله با طلاق و فروپاشی خانواده، مورد تأکید قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش، پیشنهاد انجام طرح‌های سنجش خانواده از طریق تکمیل پرسشنامه‌های تهیه شده توسط متخصصان موضوع خانواده، مورد تأکید اعضای کارگروه قرار گرفت.

مخبردزفولی در این جلسه گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» بررسی و ریشه‌یابی موضوع «آسیب‌های اجتماعی» در دستور کار نهادهای نظام قرار گرفته است.

وی افزود: به همین منظور تاکنون جلساتی با حضور سران قوا و سایر مسئولان تشکیل شده است و موضوع «آسیب‌های اجتماعی» به‌صورت ریشه‌ای در این جلسات مورد مطالعه قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خانواده گسسته هم معلول آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد است و هم خود علت برخی از آسیب‌ها مانند کودکان خیابانی و فحشا محسوب می‌شود.

مخبردزفولی گفت: تحکیم نهاد خانواده و ترویج ازدواج نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

در پایان جلسه نیز اعضا موضوع «جایزه ملی خانواده الگو» را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد تا پس از تدوین معیارهای اهدای این جایزه، موضوع برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

/انتهای متن/

درج نظر