روز طلایی بانوان ایران در شارجه

بانوان کشورمان در روز دوم از رقابتهای تکواندو جام باشگاههای آسیا با کسب سه نشان طلا و سه برنز روز طلایی ر رقم زدند.

0

به گزاش به دخت به نقل از مهر، در ادامه این رقابتها که در شارجه امارات و با حضور ۱۸ تیم از کشورهای مختلف جریان دارد تیم های اعزامی کشورمان در بخش بانوان و آقایان موفق به کسب ۵ مدال طلا ، دو نقره و سه برنز شدند که در این بین درخشش بانوان با کسب سه مدال طلا اهمیت دو چندانی داشت.
در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۵ تکواندوکار حضور داشتند به قید قرعه سعیده وکیلی و فاطمه امورى از کشورمان همان دور نخست به مصاف هم رفتند که اموری ۹ بر۳ حریف را شکست داد راهی بازی نهایی شد. وی در دیدار پایانی “صبرا السلتى” از عمان را در ثانیه های پایانی ۴بر۳ شکست داد و طلا گرفت. وکیلی هم در این وزن برنز گرفت.
در وزن ۷۳- کیلوگرم چهار تکواندوکار وزنکشی کردند که شکرانه ایزدی و فاطمه مصطفایی دو نماینده کشورمان بازهم به قید قرعه به مصاف هم رفتند که مصطفایی در راند چهارم با امتیاز طلایی پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت و در این مرحله هم ۷ بر یک نماینده امارات را شکست داد و طلا گرفت. ایزدی همبه نشان برنز دست پیدا کرد.
در وزن ۶۲- کیلوگرم هم چهار تکواندوکار حضور داشتند که بازهم به قید قرعه مهسا جدی و فاطمه روحانی از کشورمان دور نخست به مصاف هم رفتند که روحانی با برتری در این دیدار راهی بازی نهایی شد و در دیدار پایانی هم تکواندوکار کشور میزبان را شکست داد و سومین طلای تیم بانوان کشورمان را کسب کند. جدی هم برنز گرفت.
در بخش مردان و در وزن ۸۷- کیلوگرم جلال خدامی تکواندوکار تیم شهرداری ورامین دور نخست نماینده قزافستان را شکست داد و به فینال رسید. می در دیدار نهایی ۹بر۶ نتیجه را به «وادیم بلکین» تکواندوکار اکراینی تیم شارجه امارات واگذار کرد و نقره گرفت. در این وزن هم ۵ تکواندوکار حضور داشتند.
احمد خسروفر دیگر تکواندوکار تیم شهرداری در وزن ۷۴- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت . وی در ادامه برابر حریفانی از قطر و عربستان پیروز شد و به فینال رسید. خسروفر در دیدار نهایی برابر کشور میزبان صاحب پیروزی ۱۹بر ۲ شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. در این ۹ تکواندوکار وزنکشی کرده بودند.
در وزن ۶۳- کیلوگرم ابوالفضل یعقوبی در میان ۱۱ تکواندوکار دور نخست استراحت داشت و سپس رقبایی از عربستان و امارات را شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف «سریکبایف» از قزاقستان رفت و با کسب پیروزی 9 بر 7 به نشان طلا دست پیدا کرد.
تیم شهردای ورامین با سه طلای علی پاکدین ، احمد خسرو فر و ابوالفضل یعقوبی به همراه دو نقره مهدی اسحاقی و جلال خدامی در فاصله یک روز به پایان این مسابقات در صدر جدول رده بندی ایستاد و بخت نخست عنوان قهرمانی می باشد.
این دوره از مسابقات به مدت سه روز به میزبانی امارات در شارجه ادامه خواهد یافت.

/انتهای متن/

درج نظر