دومین همایش پیوند پوشش ایرانی – اسلامی اقوام کشور

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: دومین همایش پیوند پوشش ایرانی – اسلامی اقوام کشور اقدام و عمل در حوزه بانوان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، به نقل از روابط عمومی امور بانوان استانداری فارس، معصومه دستغیب در افتتاحیه دومین همایش پیوند پوشش ایرانی و اسلامی اقوام کشور اظهار داشت: در هفته دولت و سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،فرصتی دست داد تا با برگزاری این جشنواره و کارگاههای تخصصی طراحی برای طراحان و متخصصان لباس، بانوان بتوانند در توسعه این هنر گام بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس تصریح کرد: آشنایی شرکت‌کنندگان و طراحان دوخت پوشش اقوام با سنت و هویت قومی و محلی دیگر استان‌ها و طوایف بومی و محلی از دیگر اهداف این همایش است.

دستغیب بیان داشت: در کارگاه‌های آموزشی اساتید و متخصصانبرجسته کشوری با آموزش‌های تخصصی شرکت‌کنندگان را با نحوه دوخت‌ودوز و سوزن‌دوزی و زیور آلات لباس‌های محلی و بومی آشنا می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای پربارتر برگزار شدن این همایش در سال آینده نقش سازمان آموزش‌وپرورش و اصناف پررنگ‌تر و زمینه آموزش پوشش‌های ایرانی و اسلامی اقوام بیش از گذشته فراهم می‌‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اعلام حضور تولیدی ها و برگزاری آموزش علمی و تخصصی در حاشیه این همایش سه روزه در قالب کارگاه تحقیق ، پژوهش و آموزش لباس های محلی با حضور 250 نفر و 18 گروه از اقوام ایرانی اعلام نمودند: جذاب سازی فضای مد و لباس در این دوره های آموزشی در نظر گرفته می شود.

/انتهای متن/

درج نظر