دولتمردان مشکلات ازدواج جوانان را جدی نگرفته‌اند

0

کارشناس امور زنان با انتقاد از تغییر سیاست‌های حمایتی از ازدواج جوانان گفت: هنوز دولتمردان مسئله ازدواج جوانان را در اولویت کارهای خود قرار نداده‌اند و اهمیت آن را جدی نگرفته‌اند.
به پزارش به دخت به نقل از فارس، پروین سلیحی در مورد اجرایی نشدن سیاست‌های ازدواج در دولت‌های مختلف گفت: اگر برخی از سیاست‌های پیشنهادی در دولت‌های مختلف در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شود مجلس با قدرت و شأن نظارتی که دارد بهتر می‌تواند مسائل را پیگیری کند.

وی ادامه داد: حضور و نظارت قانون از دخالت سلیقه‌ها در دولت‌های مختلف جلوگیری می‌کند، البته به اعتقاد بنده هنوز دولت مردان مسئله ازدواج جوانان را در اولویت کارهای خود قرار نداده‌اند و اهمیت آن را جدی نگرفته‌اند در حالیکه باید ازدواج در صدر برنامه ریزی‌ها قرار بگیرد و توجه ویژه و خاصی به این موضوع شود.

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: البته باید زمینه‌های فرهنگی مناسب در جامعه ایجاد شود چراکه دولت نیز امکانات محدودی دارد و شاید نتواند تمام شرایط را فراهم کند، به عنوان مثال اگر جوانان بخواهند از ابتدای زندگی تمام امکانات را در اختیار داشته باشند شاید برای خانواده‌ها این موضوع امکان پذیر نباشد و همین موضوع شرایط را سخت‌تر می‌کند.

سلیحی اظهار داشت: بعد از ازدواج برکت این موضوع و احساس مسئولیت‌هایی که در خانواده ایجاد می‌شود شرایط را تغییر می‌دهد، بخش‌های فرهنگ ساز جامعه مسئول هستند ازدواج آسان و ساده را ترویج کنند البته آسان به معنای ازدواج بدون تحقیق و با نگاه سطحی و احساسی نیست، چراکه این ازدواج‌ها پایدار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج آسان یعنی با شرایط ساده‌تری بتوانند زندگی خود را آغاز کنند و چشم و همچشمی‌ها را در شروع زندگی خود دخالت ندهند.

سلیحی افزود: اگر مسئله ازدواج حل نشود تبعات زیادی را در جامعه به دنبال خواهد داشت شخصیت انسان‌ها درون خانواده شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه ما در یک جامعه اسلامی و با نگاه دینی زندگی می‌کنیم دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و فرهنگی باید به موازات همدیگر حل شود تا جوانان بتوانند با فراغ بال به استقبال ازدواج بروند و زندگی‌های پایداری داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر