دلنگرانی‌های دختران 7 تا 10 ساله

نتیجه یک پژوهش نشان داده است که برای دختران 7 تا 10 ساله، زیبایی، لاغری، خوب به نظر آمدن و چگونگی پوشیدن لباس درست مثل بزرگسالان مهم است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، تحقیقات دانشمندان نشان داده است که بیش از دو پنجم دختران بین 7 تا 10 سال به زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دهند.

طبق نتیجه جالب از این مطالعات، برای دختران 7 تا 10 ساله، زیبایی، لاغری، خوب به نظر آمدن و چگونگی پوشیدن لباس درست مثل بزرگسالان مهم است و ذهن آنها را در کمال ناباوری درگیر خود می‌کند.

بررسی نگرش دختران در سال 2016 نشان داد که بیش از یک سوم آنها فکر می‌کنند خانم‌ها بیشتر از آنکه با توانایی‌هایشان سنجیده شوند با ظاهر آراسته و مرتبشان نقد می‌شوند.

دخترانی که در گروه سنی 7 تا 10 سال قرار دارند، 36 درصد با این طرز تفکر که خوب به نظر رسیدن، مهم‌ترین ویژگی یک خانم است در جامعه زندگی می‌کنند. دو پنجم تصور عدم زیبایی دارند. آنها فکر می‌کنند به اندازه‌ای که باید زیبا نیستند. 23 درصد فکر می‌کنند باید عالی و بی‌هیچ عیب و نقصی به نظر برسند و 15 درصد دیگر وقتی دیگران نگاهشان می‌کنند احساس خجالت و شرمندگی پیدا می‌کنند.

در سال 2011، سه چهارم دختران از ویژگی‌های ظاهری‌ خود راضی بودند و تنها با گذشت 5 سال این همه تفاوت عقیده و ناهنجاری رخ داده که به هیچ‌ عنوان نه تنها قابل درک نیست بلکه بسیار شوک برانگیز است.

مدیر اجرایی اعتماد زنان گفت: تمام نتایج این تحقیقات اعتماد به نفس بسیار پایین دختران ما را نشان می‌دهد. شنیدن این آمارها در جامعه‌ای که نابرابری جنسیتی در آن وجود دارد، تعجب‌آور نیست.

با پیشرفت هر روز تکنولوژی در جامعه غرب و فرهنگی که در بسیاری از موارد به اشتباه نهادینه شده و کسی برای اصلاحش تلاش نمی‌کند باید منتظر شنیدن آمارهای به مراتب فاجعه‌بارتر از اکنون بود.

/انتهای متن/

درج نظر