دسترسی آسان بانوان به ضریح امام رضا (ع) میسر شد

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از فراهم شدن امکان دسترسی آسان بانوان به ضریح متبرک امام رضا (ع) در روضه منوره خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا ،دسترسی آسان بانوان به ضریح امام رضا (ع) میسر شد.
سید خلیل منبتی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روضه منوره برای زیارت به دو بخش فضای زیارتی آقایان و فضای زیارتی بانوان تقسیم می شود که هجوم جمعیت در بخش بانوان همواره بیشتر از آقایان است.
وی بیان کرد: از آنجا که همه زائران مشتاق به لمس ضریح هستند و افراد مسن و بیمار در میان هجوم جمعیت آسیب جسمی می بینند از این رو زیارت بانوان در روضه منوره ساماندهی شد.
وی اظهار کرد: طرح ساماندهی و نظم بخشی به زیارت بانوان در روضه منوره چندی پیش در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی اجرا شد که مورد رضایت اغلب بانوان قرار گرفت در نتیجه تکرار اجرای این طرح سودمند به نظر رسید.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: اجرای طرح ساماندهی و نظم بخشی به زیارت بانوان در روضه منوره از روز گذشته آغاز شد به این صورت که فضای ویژه زیارتی برای بانوان به دو بخش تقسیم شد تا تعدادی از زائران در صفوف منظم از قسمت بالاسر ضریح و تعدادی دیگر از قسمت پایین ضریح بتوانند آن را لمس کنند.
منبتی افزود: با اجرای این طرح سد هجوم جمعیت بانوان در اطراف ضریح شکسته شده و بانوان با فراغ بال و خاطری آسوده زیارت خواهند کرد ضمن اینکه تداوم اجرای این طرح و جلب رضایت همه زائران همکاری آنان را طلب می کند.

/انتهای متن/

درج نظر