90 درصد دختران بلوغ زودرس دارند

در گستره عمر سن بلوغ ۳ تا ۴ سال تغییر کرده و دختران و پسران زودتر بالغ می‌شوند به طوری که ۹۰ درصد دختران و ۱۰ درصد پسران زرودتر بالغ می‌شوند.

0

به گزارش به دحت به نقل از خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین»، دکتر غلامعلی افروز، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران امروز در مراسم رونمایی سایت فرزند پرتال (پرتال جامع تربیت کودکان و نوجوانان) اظهار کرد: فرزند در 7 سال اول زندگی خود محبت‌پذیر و عطوفت‌پذیر است و در واقع سالار و سرور رفتار پدر و مادر خود می‌باشد و بر همین اساس سن 7 سال اول بسیار مهم است.

غلامعلی افروز
وی افزود: در گستره هستی هیچ نعمتی به اندازه امام حسین از مهر و عطوفت برخوردار نبوده به طوری که پیامبر در رفتار های خود با کودکان نحوه تربیت و رفتار با کودک را نشان داده اند.

افروز خاطرنشان کرد: 7 سال اول زندگی کودک با خمیرمایه شخصیتف مهربانی، عدالت، احسان و صبوری شکل می‌گیرد و در 7 سال دوم کودکان با این روش تربیت حافظه بهتری بدون ناامنی روانی همه چیز را به خوبی یاد می گیرند.

وی با بیان اینکه در اسلام بر دوران 7 سالگی  کودک تاکید شده است، گفت: اگر در دوران 7 سال اول کودک غنی از هر نظر شود در 7 سال دوم تربیت او راحتر بود.

دکتر افروز خاطرنشان کرد: والدین برای رفتن فرزندانشان به مدرسه عجله نکنند چرا که کودکان باید دوران بچگی خود را طی کنند.

خاطرنشان کرد: واژه های انظباطی بچه ها را خسته می کند اما واژه های عاطف سیری ناپذیر هستند و بر همین مبنا باید به دنبال زبان عاطفی با فرزندان بود.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادران الگوهای موثری برای فرزندانشان هستند چرا که پسران با کسی ازدواج می کنند که منبع آرامش باشد و مانند مادرش دلسوزانه عمل کند و دختران نیز به دنبال مردانی هستند که مانند پدرانشان منبع عطوفت و آسایش باشند و بر همین اساس باید گفت پدران سنگربان و ماردان باغبان هستند.

در ادامه این نشست دکتر پورحسین عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: سامانه تربیتی مناسبی در مهدکودک ها وجود ندارد و در عرصه تعلیم و تربیت به خصوص در عرصه پیش دبستانی کودکان رها هستند.

وی ادامه داد: باید به گونه ای حرکت و عمل کرد تا در عرصه کودکان هم متولی وجود داشته و به سمت تمدن نوین اسلامی برویم که یک بال آن اندیشه و گفتمان و یک بال دیگر آن سبک زندگی اسلامی است.

پورحسین تاکید کرد: متاسفانه در عرصه تعلیم و تربیت شناخت کافی وجود ندارد و اطلاعات بسیار اندک است در حالی که دین اسلام مملو از مسائل و منبع تعلیم و تربیتی است.

به گزارش «نسیم آنلاین»، در پایان این مراسم سایت فرزند پرتال (پرتال جامع تربیت کودکان و نوجوانان) رونمایی شد.

/انتهای متن/

درج نظر