دختر۱۰ ساله پس از اختراع نوارجدید پانسمان زخم به ناسا رفت.

یک دختر ۱۰ ساله استرالیایی در زمان شیمی درمانی خود پس از اختراع یک نوار پانسمان زخم که برای استفاده آسان است برنده سفر به ناسا شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از بولتن نیوز، Bridgette Veneris از ملبورن در مسابقات   littleBIGidea با طراحی ساده ­اش برای یک سیستم که جدا کردن پانسمان های چسبنده را سریعتر و آسان تر کرده بود برنده شد وبه عنوان بهترین مخترع جوان استرالیا نام گذاری گردید.

او میگوید: ” من احساس شگفت انگیزی دارم ، من هرگز فکر نمی کردم  بتوانم برنده این جایزه شوم” .
Veneris پس از اینکه سال گذشته تشخیص داده شد که مبتلا به سرطان خون است، این اختراع را انجام داد.
در طول ۱۸ ماه  شیمی درمانی، او پرستاران و پدر و مادرش را می دید که  به طور مداوم در تلاش برای باز کردن باند چسب هستند.
او تصمیم گرفت  تا  یک سیستم استریل جدید که در آن از باند رول، مانند یک تکنولوژی سطح بالا نوار تلگراف باشد ایجاد کند.

پس از آزمایش چند طرح، او یک نمونه اولیه به دست آورد که  در رقابت littleBIGiea نمایش داده شد.

Veneris گفت: پوشش می تواند به طور کامل بسته باشد تا مطمئن شویم که هیچ گرد و خاک وارد آن نمی شود و این کمک می کند که باند استریل باقی بماند. من فکر کردم، اگر هیچ کس قصدی برای انجام کاری دراین مورد نداشته باشد، این مشکل برای همیشه ادامه خواهد داشت.”

این  اختراع جدید نه تنها  آسان تر برای  استفاده است بلکه  استریل نیز بوده و برای محیط زیست نیز بهتراست چون  نوار کمتری دور ریخته می شود.
به عنوان بخشی ازاین جایزه ، Veneris   یک سفر به ناسا رفت تا امکانات آنجا را ببیند وبا  برخی از مهندسانی  که  آنجا کار می کنند ملاقات کند.
امیدوارم آنها  الهام بخش او برای اختراع کردن باشند. چون ما به شدت نیاز به راه های جدید  برای نگاه کردن به مشکلات قدیمی در بهداشت و درمان و علم داریم.

 

 

 

 

 

/انتهای متن/

درج نظر