دختران دانش‌آموز، قربانیان ازدواج‌های زودهنگام

0

مسئول امور بانوان و مشاور فرماندار محمودآباد گفت: بیشترین آمار طلاق‌های رخداده در جامعه مربوط به جامعه دانش‌آموزانی است که زود ازدواج می‌کنند.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا منطقه مازندران، خدیجه محمدزاده در جمع خبرنگاران گفت: درآستانه فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ص) ستاد گرامیداشت هفته ازدواج به ریاست فرماندار شهرستان محمودآباد و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به منظور گرامیداشت این هفته و اجرای برنامه‌های متنوع در شهرستان محمودآباد تشکیل شد.

وی افزود: 7 کارگاه آموزشی با همکاری ادارات آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان و ورزش و جوانان و بهزیستی و جهاد کشاورزی با موضوع انتخاب درست، مهارت زناشویی، توانمندسازی بانوان، آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی ویژه دختران دانش‌آموز متاهل، مهارت‌های زندگی ویژه اولیای دختران دانش‌آموز متاهل و کارگاه خود اشتغالزایی پرورش قارچ و مرغ بومی در سطح روستاهای بخش مرکزی و بخش سرخرود شهرستان محمودآباد در این هفته اجرا خواهد شد.

رئیس دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه بیشترین آمار طلاق‌های رخداده در جامعه مربوط به جامعه دانش‌آموزانی است که زود ازدواج می‌کنند در برنامه‌های سالجاری نگاه ویژه‌ای به این قشر شده است، تصریح کرد: همچنین جامعه کارگری و مشاغل آزاد نیز در برنامه‌ریزی‌ها فراموش شده بودند که براین اساس محور برنامه‌های ستاد این دو قشر تاثیرگذار در جامعه است.

محمدزاده همچنین از برگزاری جشنواره تجلیل از زوج‌های موفق و شاخص در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: از 20 زوج جوان موفق که بیش از 10 تا 15 سال زندگی متاهلی را تجربه کردند بر اساس مصاحبه و شاخص‌های در نظر گرفته شده تجلیل قدردانی شوند.

وی تصریح کرد: جشنواره زوج‌های جوان در تاریخ 24 شهریور همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ص) در کانون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و برای اولین بار است که از زوج‌های شاخص مثل زوج ناشنوا تجلیل به عمل می‌آید.

/انتهای متن/

درج نظر