دختران ایزدی در حمله جنگنده‌های ترکیه تکه‌تکه شدند + عکس

جنگنده‌های ارتش تركيه جسد “بيريوان سعيد حسن الشنكالي” دختر 22 ساله ايزدی و دو تن از همرزمانش را تكه تكه كردند.

0

به گزارش به دخت به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بیریوان در حمله جنگنده‌های ترکیه به اردوگاهی که وی به همراه عده‌ای دیگر در آن برای مقابله با داعش آموزش می‌دید، کشته شد و جسدش در این حمله تکه تکه شد.

«مراد خلف الخالتی» از نزدیکان بیریوان که فعال رسانه‌ای است، به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: بیریوان هنگام دیدن دوره آموزشی مبارزه با داعش و در کوه‌های قندیل از توابع منطقه کردستان عراق به این سرنوشت دردناک دچار شد.

دختران ایزدی در حمله جنگنده‌های ترکیه تکه‌تکه شدند + عکس

بیریوان که از اهالی روستای «زومانی» از توابع منطقه سنجار درغرب موصل در شمال عراق بود، آرزو داشت که برای حمایت از خانواده و اهالی روستایش و مبارزه با داعش سلاح به دست بگیرد.

الخالتی همچنین به کشته شدن دو دختر ایزدی دیگر به نام‌های لیلی و جیهان به همراه بیریوان درحمله ارتش ترکیه به اردوگاه محل آموزش آنان که توسط یگان‌های مردمی و زنان آموزش می‌دیدند، اشاره کرد.

لیلی و جیهان از دست داعش فرار کرده بودند و هر سه برای جنگ در صفوف نیروهای یگان‌های مقاومت زنان در سنجار داوطلب شده بودند تا انتقام خون ایزدی‌ها و فروش زنان ایزدی در بازار‌ها به شیوه عصر جاهلیت را از داعش بگیرند.

الخالتی گفت که بیریوان بعد از کشتار ایزدی‌ها در سنجار به دست عناصر داعش در سوم اوت ۲۰۱۴ برای مبارزه با داعش داوطلب شده بود.

جنگنده‌های ارتش ترکیه همواره مناطق مرزی میان ترکیه و اراضی منطقه کردستان عراق را به بهانه وجود نیروهای پ. ک. ک بمباران می‌کنند.

/انتهای متن/

درج نظر