حضور ایران در جلسه رهبران جهان در زمینه برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان

0

مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این مجمع و تصویب اهداف پس از 2015، جلسه‌ای با حضور رهبران جهان در زمینه برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان برگزار می‌شود و ایران نیز در آن حضور می یابد.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،لیلا فلاحی با اعلام این خبر اظهارکرد: مجمع عمومی سازمان ملل 25 تا 27 سپتامبر (سوم تا پنجم مهرماه) برگزار می شود و در حاشیه اجلاس سالانه این مجمع به مناسبت بیستمین سالگرد چهارمین کنفرانس جهانی زنان تلاش می‌شود با هدف تضمین تعهد سیاسی کشورها به منظور اجرای کامل اعلامیه و برنامه عمل پکن در تحقق اهداف دستور کار پس از توسعه 2015، این نشست برگزار شود.

وی افزود: این جلسه به ابتکارعمل چین و نهاد زنان برگزار می‌شود و ملامبو نگکوکا- مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل – دعوتنامه رسمی برای جمهوری اسلامی ایران ارسال و تقاضا کرده است که مقام عالی رتبه شرکت کننده در مجمع عمومی در این جلسه که با نام «نشست عالی‌رتبه رهبران جهان درباره برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان: تعهد برای اقدام» برگزار می‌شود نیز حضور یابد.

فلاحتی در پایان یادآور شد: چهارمین کنفرانس زنان به میزبانی کشور چین در سال 1995 در پکن برگزار شد و سند پکن از سوی همه کشورها پذیرفته و تصویب شد. اکنون پس از گذشت 20 سال از این موضوع قرار است تمام رهبران جهان گرد هم جمع شوند و تعهد سیاسی خود را به منظور تلاش در جهت تضمین برقراری برابری جنسیتی را اعلام کنند.

/انتهای متن/

درج نظر