حرم بی بی حکیمه (س) ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب کشور را دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب کشور را دارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، فرزین بهمنی آزاد روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: سالیانه یک میلیون و 500 هزار زائر داخلی و هزاران زائر خارجی به بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) مشرف می شوند.
وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت های رفاهی گردشگری مذهبی و معرفی این بقعه با برگزاری کنگره های ملی و بین المللی از برنامه های در دست اجرا برای تبدیل این مکان مقدس به قطب گردشگری جنوب کشور است.
بهمنی آزاد با اشاره به این که کنگره بین المللی بی بی حکیمه (س) دهه کرامت سال 96 برگزار می شود، گفت: سه طرح بزرگ رفاهی در حرم بی بی حکیمه (س) اجرا می شود.
وی ابراز کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده طرح پارکینگ 30 هزار متر مربعی، فاز دوم کاشی کاری حرم و آیینه کاری شبستان های داخلی و اجرای دو درب بزرگ چوبی باید تا قبل از زمان برگزاری این کنگره انجام شود.
وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که هماهنگی های اولیه با فرمانداری و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای تامین اعتبار انجام شده است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گچساران تصریح کرد: 42 بقعه متبرکه زیرپوشش این اداره است که 24 مورد آن در حال اجرای عملیات ساخت و ساز است.
بهمنی آزاد افزود: پارسال 66 باب مسجد این شهرستان با 10 میلیارد ریال کمک های اهدایی و کمک خیران نیکوکار استان اصفهان تعمیر و نوسازی شد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران به مرکزیت شهر دوگنبدان در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان واقع شده است.

/انتهای متن/

درج نظر