حجاب، سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگ غرب

فرمانده انتظامی استان گلستان با تأکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: حجاب سدی محکم در برابر تهاجم بیگانه غرب است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از گرگان، سید محمود میرفیضی عصر امروز در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی گلستان بر نقش بسیار مهم عفاف و حجاب در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

وی گفت: حجاب، سنگری است که در پناه آن انسانیت و ارزش‌های عرفی و مذهبی، محترم و محفوظ می‌ماند.

فرمانده انتظامی استان گلستان بی‌حجابی را ریشه بسیاری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی در جامعه دانست و گفت: بدحجابی و زیر پا گذاشتن اخلاقیات، نهاد خانواده را از معنویت و صمیمیت تهی ساخته و باعث ازهم‌گسیختگی عاطفی در بین اعضاء خانواده می‌شود.

میرفیضی با اشاره به تأکیدات مکرر دین مقدس اسلام بر رعایت حجاب و پوشش در بین زنان و مردان اضافه کرد: رعایت حجاب به‌عنوان یک هنجار که در جامعه اسلامی پذیرفته‌شده بر همگان الزامی است.

این مقام ارشد انتظامی استان به برخی آثار سوء بدحجابی در جامعه اشاره و بیان کرد: بدحجابی باعث برهم خوردن تعادل روانی و نظام جامعه، فروپاشی کانون خانواده و ناکارآمدی آن در اصلاح و تربیت فرزندان، کاهش معنویت و پاک‌دامنی در جامعه، بی‌اعتمادی بین آحاد جامعه به خصوص اعضای خانواده با یکدیگر و درنهایت بالا رفتن آمار طلاق و دیگر آسیب‌ها در جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حجاب سال‌ها است به دغدغه بسیاری از افراد جامعه تبدیل‌ شده است، اظهار داشت: مبارزه با بدحجابی و برهم زنندگان امنیت اخلاقی، یکی از مطالبات به‌حق مردم از پلیس است.

رئیس پلیس گلستان یکی از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان در ضربه زدن به انقلاب و از بین بردن اعتقادات دینی در بین جوانان و نوجوانان را ترویج فرهنگ غرب و بی‌بندوباری عنوان کرد و گفت: حجاب سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگ غرب است.

میرفیضی فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی را در مبارزه با بدحجابی بسیار مهم دانست و گفت: بر اساس مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترویج و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب بر عهده 26 دستگاه گذاشته شده و پلیس آخرین ایستگاه در میان دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

به گفته وی اگر تمامی سازمان‌ها و نهادها به وظایف خود به‌درستی عمل کنند، پلیس نیز ناگزیر به برخورد سلبی نخواهد شد.

نقش آموزش‌ و پرورش و رسانه‌ها در مقابله با بدحجابی بسیار مهم و اثرگذار است

فرمانده انتظامی گلستان نقش آموزش‌ و پرورش و رسانه‌ها را در مقابله با بدحجابی بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: رسانه‌ها با انعکاس آثار و عواقب بدحجابی در جامعه می‌توانند نقش بسزایی در ارتقاء امنیت روانی ایفا کنند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه پلیس در اصول خود و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی اصرار داشته و آن را در پیشانی مأموریت‌های خود می‌بیند، تأکید کرد: بر اساس ماده 638 و 639 قانون مجازات اسلامی، پلیس به‌عنوان ضابط قوه‌قضائیه وظیفه دارد با مواردی که باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی و بدحجابی می‌شود، برخورد کند.

وی لازمه پیشگیری و برخورد با این نابهنجاری‌ها را حضور جدی‌تر همه دستگاه‌ها در میدان عمل به قانون و اعتماد مردم دانست و گفت: ما به اعتماد مردم نیاز داریم تا انضباط اجتماعی و عمومی پایدارتر شود.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان با تأکید بر اعلام حمایت نهادها، سازمان‌ها و ائمه جماعات از اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه، خاطرنشان کرد: پلیس ایران اسلامی، پلیسی پاسخگو است و به نیازها و مطالبات به‌حق مردم پاسخ خواهد داد.

/انتهای متن/

درج نظر