جنگ سوریه خشونت علیه زنان را قانونی‌ کرده است

یک روزنامه آلمانی در انعکاس دیدگاه‌هایی از مهاجران به اروپا نوشت که توافق در زمینه جنگ در سوریه باعث شده تا خشونت علیه زنان دامن زده شود و اروپا از نقض حقوق‌بشر در ترکیه چشم‌پوشی کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، روزنامه آلمانی «یونگه‌ولت» در گزارشی با عنوان «جنگ خشونت علیه زنان را قانونی کرده است.» نوشت که توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه مهاجران اوضاع پناهجویان را دشوار کرد.

بایرام یکی از این افراد است و می‌گوید: « این اقدام خطری برای مردمی است که در حال فرار هستند و باعث می‌شود که مردمی که در حال فرار هستند یا در ترکیه بمانند و یا به کشورهای خود بازگردند. ترکیه کشوری خطرناک است و در پایتخت این کشور نیروهای وابسته به داعش بمب منفجر می‌کنند.»

وی می‌گوید: «آلمان و کشورهای اروپایی ترکیه را کشوری امن می‌دانند که امید می‌رود که افراد در مسیر حرکت به سمت اروپا در این کشور بمانند. اما اروپا پیش از اینکه ترکیه را به عنوان بخشی از راهکار تلقی کند باید از خود بپرسد که چرا مردم مسیر طولانی اروپا را بر خود تحمیل می‌کنند و در ترکیه نمی‌مانند؟»

«ارلاپ» فرد دیگری است که در این مورد نظر داده است: « شما می‌توانید وارد ترکیه هم بشوید البته نه اجازه کار خواهید داشت و نه اجازه اقامت دائم و به این ترتیب باید بدون بیمه کار کنید و کمتر از دستمزد عادی و گاهی بدون دستمزد.»

مسئله دیگر آموزش و خدمات درمانی است. دوره‌های آموزشی برای مهاجران وجود ندارد و مهاجران باید در محل خاصی زندگی کنند و در صورتی که به دیگر مناطق بروند از حقوق خود محروم خواهند شد.

ارلاپ معتقد است که این سازماندهی شده است که در جنگ دیدگاه جنسیتی دیده شده است. جنگ باعث قطبی شدن جامعه و قانونی شدن خشونت علیه زنان شده است و با توافق میان اروپا و ترکیه هم کمکی به حل این مسئله نخواهد کرد.

بایرام می‌گوید که اروپا حاضر است به دلیل قرارداد اقتصادی که با ترکیه دارد از نقض حقوق‌بشر چشم‌پوشی کند. نمی‌توان چنین‌ چیزی را باور کرد. 2 هفته پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه نمایند‌ه‌ای از (اروپا) به ترکیه می‌آید تا در این موارد صحبت کند.

برای نخستین‌بار، اتحادیه اروپا گزارش خود در زمینه توسعه را به دلیل انتخابات در ترکیه به تعویق انداخت. همه اینها به این معنی است که اتحادیه اروپا آمادگی دارد که از سیاست‌های ترکیه در برابر مهاجران حمایت کند که این می‌تواند ایجاد منطقه‌ای حائل را هم در بر بگیرد.

وضعیت زنان موضوع دیگری است که «بایرام» به آن اشاره می‌کند که در میان زنان و کودکان تجربه‌های قانون‌شکنی زیاد است و می‌گوید: « وقتی زنان و کودکان بی سرپناه می‌شوند اغلب قربانی جنایت‌های جنسی می‌شوند و ناچار می‌شوند که اقدامات جنسی صورت دهند.»

«شرایط این افراد بدتر می‌شوند و زندگی آنها هم ناامن‌تر و سخت‌تر می‌شود. زنان و کودکان اغلب مورد سوءاستفاده و هدف حمله قرار می‌گیرند و آنهایی که مرتکب چنین جرایمی می‌شوند می‌دانند که قاضیان و قانونگذاران حامی مردان هستند.»

/انتهای‌ متن/

درج نظر