جنگ امروز، جنگ با مصرف زدگی است

این روزها وقت خرید لوازم التحریر است برای بچه ها. حواس مان باشد که امروز با قناعت و مصرف تولید داخلی باید به جنگ مصرف زدگی رفت و با خرید لوازم االتحریر ایرانی باید پول را به جیب آینده کودکان مان بریزیم.

0

شاید دلیل بیشتر خانواده ها برای  نخریدن لوازم التحریر ایرانی کیفیت پایین و کم دوامی محصولات ایرانی باشد.

والدین می گویند: تولید کننده ایرانی جنس خوب روانه بازار کند ما هم می خریم. اما یک نکته مهم را فراموش می کنند؛ آن هم گردش سرمایه است. تولید چرخ هایی دارد که با سرمایه می چرخد.  بخش مهمی از سرمایه هم از پول هایی ایجاد می شود که از جیب ما بیرون می آید. اگر من و شما خریدار تولیدات اولیه (و حتی شاید کم کیفیت) هموطن مان نباشیم، طراحان و کارگران از کجا پول مواد اولیه مرغوب و شوق خلق و تولید محصولات بهتر را پیدا کنند؟

 

کشف نقاط قوت

چطور برای کودک مان دفتر سفید از جنس مرغوب می خریم و فکر نمی کنیم که با خط خطی شدن دفتر پول مان را دور می ریزیم؟

چون امید داریم که در دفتر بعدی کودک مان یک نقاشی یا کلمه درست بنویسد . ما نقاشی و خطوط کج و معوج کودکان مان را با شوق تماشا می کنیم و می گردیم تا کوچکترین نشانه خلاقیت و پیشرفت را درونش پیدا کنیم .

ما اگر شکوفایی کودک مان را بخواهیم دور اشتباهاتش خط قرمز نمی کشیم و صورت مان را از او بر نمی گردانیم.

تولید در کشور ما همچون کودک تازه قلم گرفته ای است که به توجه ، حمایت و پیشنهادات سازنده احتیاج دارد. پولی که هزینه کالای ایرانی می شود یکراست به جیب آینده کودکان مان می رود.
همبستگی برای مقاومت و پیشرفت

زمان جنگ واردات وسایل تجملی و غیر ضروری به شدت کاهش یافت. وضعیت جنگی اضطراب از دست دادن اقتدار و آزادی را می ورد و مردم خطر را لمس می کنند . حس همبستگی و ایستادگی باعث شده بود مردم در اوج مشکلات به یاری هم بشتابند و برای هدفی مشترک از خود گذشتگی کنند.

جنگ امروز هم جنگ نرم است وبصیرت ما را نشانه گرفته است. جنگ امروزکه مصرف زدگی و تجدد در همه لایه های زندگی بشر رخنه کرده، جنگ قناعت و مصرف تولید داخلی است.


نقش دولت و اتحادیه ها

دست اندرکاران دولتی و اتحادیه ها با علمی که از شرایط بازار دارند، می توانند نقشی موثر در ارتباط دادن مدارس با تولید کنندگان داخلی داشته باشند و مشتریان واقعی را بدون واسطه به تولیدکنندگان خوب متصل کنند. آنها با توصیه ها و راهنمایی های خود، به تولید کننده امکان تولید بروز و با کیفیت می دهند و با توجیه  مدیران و معلمان مدارس بصورت غیرمستقیم  می توانند دانش آموزان را ترغیب به استفاده از تولیدات داخلی و با کیفیت کنند.
چرا لوازم التحریر تایلندی، چینی و مالزیایی؟ 

ما اگر خودمان مسیر را مشخص نکنیم و ایده ای مناسب نداشته باشیم، کسانی هستند که هم ایده های پر زرق و برق دارند وهم راه های جذاب.

 البته سالهاست که در زمینه پوشاک مدارس موفق و خوب عمل شده و به یک جریان معقول در این زمینه رسیده ایم . اما در زمینه لوازم التحریر و اغذیه مدارس و جوایزاهدایی هنوز راه بسیار درازی تا بالا رفتن کیفیت و خرید کالای داخلی مانده است.

خانواده ها، دولت ، تولید کنندگان، و مدارس همه و همه باید کمک کنند تا به جای سر کار رفتن جوانان تایلندی و چینی و مالزیایی که ۹۵ درصد لوازم التحریر ما را می سازند، با کارجوانان ایرانی کیف بچه های ایرانی پر شود.

/انتهای متن/

مطالب مرتبط مطالب مرتبط با این نویسنده