جایزه جهانی گوهرشاد به هشت بانوی نیکوکار اهدا می شود

رئیس دبیرخانه جایزه جهانی گوهرشاد گفت: این جایزه جهانی 10 شهریور ماه و همزمان با ایام زیارتی امام رضا (ع) به برگزیدگان اهدا می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، علی سروری مجد در تشریح دلایل برگزاری این جشنواره افزود: در راستای اجرای بند 4 حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و به منظور جریان سازی فرهنگی در خصوص نیکوکاری، طرح برگزاری جشنواره و اعطای جایزه جهانی گوهرشاد تدوین شده است.
وی بیان کرد: هدف از اهدای این جایزه به هشت بانوی نیکوکار در داخل و خارج از کشور تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در ذیل نام مبارک حضرت ثامن الحجج (ع) و به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت(ع) یعنی گوهرشاد است.
سروری مجد گفت: شیوه نامه ای تدوین شده و موضوعاتی چون ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی و عملکرد مثبت و جریان ساز در حوزه های فرهنگی، هنری، وقف، عمران، پزشکی، علمی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی به عنوان ملاک های هشت گانه تعیین هشت برگزیده امسال در نظر گرفته شده است.
وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ نیکوکاری مقرر شده دبیرخانه دائمی جایزه جهانی بانو گوهرشاد تشکیل و اساسنامه ای تدوین و تصویب شود.
وی گفت: اهدای این جایزه فرصتی برای قدرشناسی از اندیشه های خیرخواهانه و حرکت های متعالی نیکوکاران است.

/انتهای متن/

درج نظر