ثبت روز ملی زنان روستایی ازسوی معاونت امورزنان ریاست جمهوری پیگیری می شود

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پست اینستاگرامی و تلگرامی خود به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد ثبت روز ملی زنان روستایی از سوی این معاونت در حال پیگیری است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مولاوردی در این پیام افزود: به نظر می رسد اختصاص روزی در تقویم ملی به این نام و ترجیحا آخرین روز هفته ملی روستا می تواند مناسب باشد که پیگیری آن در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.
وی تصریح کرد: 15 اکتبر برابر با 24مهر ماه روز جهانی زنان روستایی نام گرفته است، زنان روستایی که یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند و 42درصد نیروی کار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه هستند، نقش مهمی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی خانواده و جوامع ایفا می کنند.
وی ادامه داد: همچنین 16و 17 اکتبر به ترتیب روز جهانی غذا و روز جهانی کاهش فقر نامگذاری شده اند که توالی این سه روز نقش تعیین کننده زنان روستایی و پیوند میان این سه رویداد را یادآور می شود، بدین معنا که در صورت توانمندسازی زنان روستایی و رفع چالش های فراروی آنان، خانواده و جوامع با دسترسی پایدار به منابع غذایی گام های بلندی در مسیر کاهش فقر برخواهند داشت.
مولاوردی اضافه کرد: در سند توسعه پایدار تا سال 2030، در میان اهداف 17گانه، پایان دادن به فقر در تمامی اشکال آن در سراسر جهان، پایان دادن به گرسنگی و دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار،از جمله اهدافی هستند که نقش و تاثیر زنان روستایی را به عنوان عاملان کلیدی دستیابی به تغییرات اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی را در تحقق آن نمی توان نادیده گرفت.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از سوی دیگر این روز فرصتی است برای توجه و ارج نهادن به اهمیت نقش و تاثیر حیاتی این گروه از زنان در مدیریت منابع طبیعی و نیز حفظ و پاسداری از هویت های بومی و دانش سنتی و هنری محیط روستایی که البته و ظاهرا تاکنون در جامعه ما چندان که باید و شاید این روز مورد توجه قرار نگرفته است.

/انتهای متن/

 

درج نظر