توسعه والیبال با عملی شدن حرف‌ها شدنی است

0

سرمربی تیم والیبال بانوان گفت: پیشرفت والیبال بانوان نیازمند وجود سیستم مدیریتی صحیح است و امیدوارم با حضور نایب رییس جدید برنامه‌ها در حد حرف باقی نماند و عملیاتی شود.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، مریم هاشمی درباره مسابقات قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: مسابقات قهرمانی زیر 23 سال دختران تجربه خوبی برای چند بازیکنی است که در تیم بز‌ر‌گسالان هم حضور داشته باشند به همین دلیل ما می‌توانیم امیدوار باشیم که در مسابقه‌های قهرمانی والیبال بانوان بز‌ر‌گسال عملکرد خوبی داشته باشیم. در مدت زمانی که از قهرمانی زیر 23 سال برگشتیم تلاش کردیم اطلاعات تیم‌ها را به خوبی به بازیکنان انتقال بدهیم. در بازی اول باید به مصاف هند برویم و امیدوارم بر‌نامه‌ریزی هایی که انجام دادیم جواب بدهد و عملکرد خوبی در ر‌قابت‌های قهرمانی بز‌ر‌گسالان آسیا داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال بانوان در ادامه افزود: سطح قهرمانی بز‌ر‌گسالان آسیا از جام کنفدراسیون‌ها و زیر 23 سال خیلی بالاتر است و به همان اندازه هم کار خیلی سخت می‌شود. تغییر جایگاه در آسیا به خصوص در رده بز‌ر‌گسالان بسیار سخت است و من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که سوم می شویم یا هشتم. نهایت رده‌ای که مد نظر ما است کسب رده ششم یا هفتم است.

او با تاکید بر این که برای بهبود رده باید کارهای اساسی تر صورت بگیرد، تصریح کرد: حدود یک سال است که به عنوان سرمربی و دو سال نیز به عنوان مربی در تیم‌های ملی بانوان بودم. فکر نمی‌کنم با دو، سه ماه تمرین به جایی برسیم و تغییر رده با چنین اردوها و تمریناتی سخت است. تیم‌های ما همیشه زمان کم می‌آورند. در تمام دوره‌ها کادرفنی تیم‌های ملی تلاش کردند تا تیم با آمادگی کامل به ر‌قابت‌ها اعزام شوند، اما ما هیچ وقت با تیم‌هایی مثل ژاپن، چین و تایلند قابل مقایسه نیستیم. این کشورها مسابقات و اردوهای بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارند و با آمادگی کامل به ر‌قابت‌ها می‌آیند برای ما چه کاری انجام می‌شود ؟ با این لیگ و بر‌نامه‌ریزی نمی‌توان کار عجیبی انجام داد.

سرمربی تیم والیبال بانوان درباره هشتمی تیم والیبال دختران زیر 23 سال در نخستین دوره ر‌قابت‌های قهرمانی امیدهای آسیا، خاطر‌ نشان کرد: تیم ایران مسابقات را خیلی خوب شروع کرد و ما در نخستین گام برابر فیلیپین میزبان با حضور تماشاگرانش پیروز شدیم. در دیدار دوم هم با قدرت خوبی برابر قزاقستان حاضر شدیم، اما در دور دوم همه چیز تغییر کرد و فشار بازی‌ها بالا رفت. سطح تیم‌هایی که در دوم بودند اصلا قابل قیاس با قزاقستان و فیلیپین نبودند. همین که توانستیم یک ست از تایلند بگیریم کار بزرگی بود و قطعا دیدار با ژاپن و تایلند تجربه خوبی برای بچه‌ها خواهد بود. تنها موردی که انتظار شکست نداشتیم بازی برابر هند بود که اگر این تیم را شکست می دادیم پنجم یا ششم می شدیم، اما تمام بازیکنان تلاش خود را انجام دادند و از هیچ کاری دریغ نکردند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: چند بازیکن اصلی ما در برابر هند در حد خودشان ظاهر نشدند و کارایی اصلی خودشان را نشان ندادند. بنا‌بر‌این ما مشکلات زیادی داشتیم و همه چیز دست به دست هم داد تا هند به پیروزی برسد. در بازی تعیین تیم‌های هفت و هشت نیز باز برابر فیلیپین به میدان رفتم و با توجه به طولانی شدن بازی برابر هند و خستگی ناشی از آن تیم میزبان با حمایت تماشاگران خود به پیروزی رسید و ایران هشتم شد. شکست برابر هند فشار روحی زیادی به بازیکنان وارد کرد و نتوانستیم در آخرین گام موفق باشیم.

هاشمی با بیان این نکته که تمام کشورها با قدرت زیادی به ر‌قابت‌های زیر 23 سال آمده بودند، اظها‌ر کرد: تمام تیم‌ها این مسابقات را جدی گرفته بودند و نشان دادند با بر‌نامه‌ریزی کامل به این ر‌قابت‌ها آمد‌ه‌اند، چرا که قهرمانی آسیا حکم انتخابی مسابقات جهانی را داشت و به همین دلیل تیم‌های صاحب نام به دنبال کسب این سهمیه بودند. تایلندی ها با صعود ناباورانه شان به فینال بازی‌ها نشان دادند از پایه ‌کار را شروع کردند و قطعا در سال‌های آینده تیم بز‌ر‌گسالان بهتری نیز خواهند داشت.

او با تاکید بر این که اگر بازیکنان جوان تیم امید رها نشوند، والیبال بانوان ایران نیز در سال‌های آینده نتایج بهتری را کسب می‌کند، گفت: ملی‌پوشان تیم زیر 23 سال‌ بعد از اتمام ر‌قابت‌های قهرمانی آسیا نباید رها شوند. برگزاری لیگ در رده امید کمک زیادی به پیشرفت این بازیکنان می‌کند. اگر فدراسیون بتواند با برنامه‌ای جایگاه این این بازیکنان را در تیم‌های لیگ برتری بهبود ببخشد و آنها در بازی‌های بیشتری به میدان بروند بسیار مساعد خواهد بود. شاید این موضوع باعث قوی تر شدن لیگ بانوان هم شود ، اما این موضوع که بازیکنان بعد از بازگشت از ر‌قابتی‌ تا تورنمنت بعد به حال خود رها می‌شوند اصلا خوب نیست و شرایط مساعدی را برای تیم‌های بانوان رقم نمی‌زند. باید به این جوانان بها داده شود، چرا که آینده والیبال ایران در دست این بازیکنان است.

هاشمی با تاکید بر این که فدراسیون عزم راسخی برای توسعه والیبال بانوان دارد، اظها‌ر کرد: راه‌های زیادی برای پیشرفت وجود دارد، اما بستگی به این دارد که فدراسیون چقدر بتواند آنها را اجرایی کند. در این مدت که با فدراسیون کار می‌کنم متوجه شدم که فدراسیون عزم لازم برای توسعه والیبال بانوان را دارد و این گونه نیست که مسئولان علاقه‌ای به این موضوع نداشته باشند، اما همه این‌ها نیازمند یک سیستم مدیریتی صحیح است. امیدوارم با حضور نایب رییس جدید در فدراسیون کارها و برنامه‌ها تبدیل به عملکرد شوند و در حد حرف باقی نمانند.

/انتهای متن/

درج نظر