توانمندسازی و مشارکت بانوان، محور توسعه در جامعه است

در دیدار نماینده قروه و دهگلان در مجلس و فرماندار دهگلان با کمیته بانوان این شهرستان مسائل و مشکلات حوزه بانوان مطرح شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از کردپرس؛ سعادت کریمی رئیس کمیته بانوان شهرستان دهگلان با ارائه گزارشی در خصوص کارهای انجام گرفته در حوزه بانوان بر نقش حیاتی زن در جامعه تأکید کرد و به بیان مشکلات و معضلات بانوان شهرستان پرداخت.
وی با تاکید بر ظرفیت و پتانسیل بالای بانوان دهگلان در حوزه مدیریت از مسئولین شهرستانی خواست که در ساختار مدیریتی از وجود آنها استفاده شود.
کریمی با بیان اینکه اولین سفیر زن در دولت تدبیر و امید به کار گرفته شد، گفت: امیدواریم بتوانیم پس لرزه های این تغییرات را در شهرستان ببینیم.
مدیر کمیته بانوان شهرستان دهگلان با انتقاد از عملکرد بانکها گفت: در راستای جذب در مشاغل خانگی و با توجه به آموزشهای گسترده در شهرستان، متأسفانه بانکها سدی در برابر جذب اعتبارات شده اند.
وی یکی دیگر از مشکلات حوزه بانوان را عدم بازاریابی مناسب برای محصولات در مشاغل خانگی زنان عنوان کرد و گفت: ما برای رفع این مشکل پیشنهاد ایجاد یک بازارچه را برای فروش این محصولات دادیم که با وجود وعده شهرداری برای انجام این کار، این امر تا الان محقق نشده است.
وی افزود: لازم است مسئولان در خصوص حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست تدابیر لازم را جهت رفع مشکلات برای دریافت وام اشتغالزایی بیندیشند.
در ادامه جلسه، اعضای کمیته به بیان مشکلات بانوان در حوزه ورزش، صندوق اعتبار خرد روستایی و عدم حمایت برای اشتغالزایی پرداختند.
یحیی نظری فرماندار دهگلان در پاسخ به مشکلات بیان شده گفت: یکی از راههای رفع این مشکلات، فعال کردن بخش خصوصی است که این بخش باید از راه سرمایه گذاری فعال شود.
نظری گفت: صندوق تعاونی خرد با مشارکت خود زنان ایجاد می شود و دولت نمی تواند در این زمینه دخالت کند.
وی افزود: با توجه به اینکه این تعاونی ها در سطح گسترده جواب داده است لازم است که بانوان جدی تر در این بخش ورود کنند.
در ادامه نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس با تأکید بر اینکه توانمندسازی و مشارکت بانوان، محور توسعه در جامعه می باشد گفت: اگر جایگاه زنان را حفظ نکنیم این محور توسعه آسیب می بیند.
مرادی با بیان اینکه تبعیض مانع پیشرفت است بر پیگیری مسائل و مشکلات بانوان تأکید کرد و گفت: نباید نقش بانوان را به عنوان نیرو محرکه ای قوی در جامعه از یاد برد.
علیمحمد مرادی در ادامه با ارائه عملکردی از فعالیت 4 ماهه خود در مجلس و در سطح ملی گفت: از اهم کارهایی که در حوزه کشاورزی انجام دادیم تصویب طرحی بود که به موجب آن کشاورزانی که گندم خود را به دولت تحویل می دهند به ازای هر روز تأخیر در پرداخت، دولت موظف به پرداخت دیرکرد خواهد بود.
وی در ادامه با بیان این موضوع که حمایت از کشاورزان از اولویت های اصلی ما محسوب می شود گفت: با پیگیری های صورت گرفته، تصویب شد که جریمه دیرکرد وام های کشاورزان در بانکها، از آنها اخذ نشود.
وی یکی از دستاوردهای بزرگ را در حوزه کشاورزی، ارائه و تصویب طرحی در خصوص آبهای بین حوزه ای (سد سورهای و سد قوچم) در کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد که به موجب این طرح، برای انتقال این آبها به سایر نقاط باید رضایت مردم منطقه جلب شود.
نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس اظهار داشت: برای کمک به رفاه حال بیشتر کشاورزان مصوب شد که دولت انجام آبیاری های نوین و برقدار کردن چاههای آب را به صورت رایگان انجام دهد.
وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با سازمان راه و شهرسازی، در سطح عمران روستایی نیز توانستیم بدون هیچ اعتباری، مجوز آسفالت 50 کیلومتر از راههای روستایی شهرستان های قروه و دهگلان را بگیریم که موفقیت خوبی برای ما محسوب می شود.
مرادی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل عدم توسعه بانکها هستند از عملکرد نامناسب بانکها انتقاد کرد و گفت: بانکهای کشور با وجود بهره بالا در اعطای وام و تسهیلات، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیستند و تلاش می شود که سود بانکی کاهش یابد.
علیمحمد مرادی با اعلام این مطلب که دولت قبلی 190 هزار میلیارد تومان بودجه داشته است گفت: دولت فعلی تنها 27 هزار میلیارد تومان بودجه داشته است که همین باعث شده است کار کردن برای دولت و ایجاد مراکز اشتغالزایی سخت شود.
وی افزود: با تمام کمبودها و مشکلات تمام تلاش خود را جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم به کار خواهیم بست و از بعد نظارتی پیگیر مشکلات خواهم بود.
در پایان از خبرنگاران “کردپرس” و “دهگلان شیدا” جهت خبررسانی مطلوب در شهرستان تقدیر شد.

/انتهای متن/

درج نظر