تهیه كیك تولد 90 سالگی ملكه انگلیس توسط یك دختر محجبه بنگلادشی تبار

كیك تولد 90 سالگی ملكه الیزابت روز پنجشنبه در حالی توسط ملكه انگلیس بریده شد كه كمتر كسی فكر می‌كرد كه این كیك توسط نادیا جمیر حسین دختر محجبه بنگلادشی تبار تهیه شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، نادیا جمیر حسین كه در سال گذشته میلادی در مسابقات كشوری شیرینی‌پزی در انگلستان برنده‌شده بود، اخیرا به شكل غیرمنتظره‌ای به عنوان تهیه كننده كیك تولد ملكه معرفی شد.


ملكه انگلیس در جریان مراسم نودمین سالگرد تولدش كه در وینزور برگزار شد، در حضور هزاران نفر، كیك تولدش را برید و با نادیا جمیر حسین دست داد.
نادیا جمیر حسین ساكن لیدز و دارای سه فرزند، با پیروزی چشمگیر سال گذشته‌اش در مسابقات كشوری شیرینی‌پزی در انگلستان، مبدل به یك چهره سرشناس در این كشور شده است.
نادیا حسین در برابر چشمان بیش از چهارده میلیون بیننده تلویزیونی، برنده مسابقات برتر شیرینی‌پزی كشورش شد و اولین كسی كه به او تبریك گفت جورج آزبورن وزیر دارایی دولت انگلیس بود.
این زن بنگلادشی الاصل و 31 ساله، پیش از آغاز مرحله پایان رقابت‌ها مسابقات كشورشی شیرینی‌پزی در انگلستان، با اشاره به نگرانی‌هایش، بیان داشته بود از نگاه منفی احتمالی مردم به مسلمانان در هراس بوده و می‌ترسیده است این موضوع بر روی كارش اثر منفی بگذارد.
نادیا جمیر حسین گفته بود: ‘من می‌ترسم مردم بگویند این زن مسلمان با روسری آمده و می‌خواهد كیك درست كند.’
نادیا حسین كه علاوه بر كار آشپزی و كیك پزی‌، ستون نویس نشریات انگلیس از جمله مجله تایمز است، متولد دسامبر 1984 میلادی بوده و به همراه سه خواهر و دو برادرش در شهر لوتون بزرگ ‌شده است.
وی روز پنجشنبه در صفحه توئیترش نوشت كه برای پخت كیك ملكه استرس زیادی داشته و شوهرش بیشترین مشوق وی برای انجام این كار بوده است.
مراسم ویژه و پرزرق‌وبرق نودمین سالگرد تولد ملكه الیزابت دوم به‌ عنوان دیرپاترین مقام سلطنت در تاریخ انگلستان از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است.
برای نودمین سالگرد تولد ‘الیزابت آلكساندرا ماری ویندزور’ ملكه انگلیس مراسم‌های پرهزینه و تشریفاتی تدارك دیده‌ شده و از جمله آنها مراسم امروز ( پنجشنبه) در كاخ وینزور و برگزاری ضیافت نهار با حضور باراك اوباما رییس‌جمهور آمریكا و همسرش در قلعه وینزور در روز جمعه است.

/انتهای متن/

درج نظر